Pregled bibliografske jedinice broj: 1161885
Inkluzivno iskustvo učenja u visokoškolskoj nastavi
Inkluzivno iskustvo učenja u visokoškolskoj nastavi // 2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju- knjiga sažetaka / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 38-39 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1161885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivno iskustvo učenja u visokoškolskoj nastavi
(Inclusive Learning Experience in Higher Education)
Autori
Borovac, Tijana ; Brust Nemet, Maja ; Somolanji Tokić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju- knjiga sažetaka
/ Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 38-39
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
inkuzivni kurikulum, inkluzivna učionica, interakcija, univerzalni dizajn, visokoškolsko obrazovanje
(inclusive curriculum, inclusive classroom, interaction, universal design, higher education)
Sažetak
Polazeći od sociokonstruktivističkog shvaćanja kako se učenje odvija u socijalnoj interakciji u kojoj je jednako važan dijalog s osobom i s cjelokupnim okruženjem, autorice ističu prostorno-materijalno okruženje u kojem se ostvaruje nastavni proces u visokoškolskoj ustanovi kao neizostavan element inkluzivnog iskustva učenja studenata – budućih odgojitelja. U okviru projekta „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“ – čiji je nositelj Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, a kao partnerska ustanova Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku – u 2021. godini opremljena je inkluzivna učionica. Ista je osmišljena tako da osigura studentima i nastavnicima jednu razinu inkluzivnog iskustva učenja. U samoj strukturi učionice naglasak je na dijeljenju prostora iz jednog cjelovitog prostora, u kojem je student pozicioniran uglavnom kao pasivni slušatelj, u više različitih manjih prostora integriranih u cjelinu učionice koji prebacuju fokus s aktivnosti nastavnika na aktivnost studenata. Cilj je takvog strukturiranja prije svega omogućiti raspravu kao osnovni modalitet suradničkog učenja i demokratske razmjene čime se izravno doprinosi prihvaćanju različitosti i njegovanju dijaloga. Prostor je nadalje svrhovito osmišljen ne samo da osigurava inkluzivno iskustvo učenja u multifunkcionalnom okruženju već i zadovoljavanje različitih potreba samih studenata (grupni ili individualni rad, ra- zličite potrebe (hrana, kretanje, interakcija i sl.) tijekom nastavnog procesa. Učionica je samim time postala sredstvo i poticaj osiguravanja iskustva inkluzivnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek