Pregled bibliografske jedinice broj: 1161722
Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske // 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1161722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički pogled na stavove učitelja prema učenicima
s jezičnim teškoćama u odgojno-obrazovnom sustavu
Republike Hrvatske
(Ethical view of teachers 'attitudes towards
students with language difficulties in the
educational system of the Republic of Croatia)
Autori
Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezični poremećaji, obrazovanje učenika, etičnost obrazovanja
(language disorders, student education, educational ethics)
Sažetak
Jezične teškoće se odnose na narušeno usvajanje jezika i jezično procesuiranje te je najučestaliji među njima razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski jezik te ostale jezike, ali i nastavne predmete. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće se nerijetko interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Izlaganje prikazuje rezultate analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnog jezičnog poremećaja. Stavovi učitelja, njihova pripremljenost te sam rad s učenicima s jezičnim poteškoćama uvelike utječe na razvoj osobnosti i samopouzdanja učenika s jezičnim poteškoćama te tako ovisi i o njegovom rastu i razvoju kao čovjeka sa svim pravima, posebno pravom na adekvatno obrazovanje. Može li se, ukoliko učitelji nisu adekvatno pripremljeni za rad s djecom s jezičnim poteškoćama, tim učenicima pružiti obrazovanje na kakvo prema Konvenciji o pravima djeteta i Ustavu Republike Hrvatske imaju pravo ostaje otvoreno pitanje na koje ovo izlaganje pokušava dati odgovor temeljem rezultata istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)