Pregled bibliografske jedinice broj: 1161164
Povezanost vrste teškoće djeteta i socio- ekonomskog statusa roditelja s doživljajem roditeljskog stresa i zadovoljstvom partnerskim odnosom
Povezanost vrste teškoće djeteta i socio- ekonomskog statusa roditelja s doživljajem roditeljskog stresa i zadovoljstvom partnerskim odnosom, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1161164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost vrste teškoće djeteta i socio-
ekonomskog statusa roditelja s doživljajem
roditeljskog stresa i zadovoljstvom partnerskim
odnosom
(Association between the type of child’s
disability, socio-economic status, experience of
parental stress and intimate relationship
satisfaction)
Autori
Šaško, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
30
Mentor
Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana
Ključne riječi
roditelji djece s teškoćom u razvoju ; roditeljski stres ; zadovoljstvo partnerskim odnosom ; vrsta teškoće ; socio-ekonomski status
(parents of children with developmental disabilities ; parental stress ; relationship satisfaction ; type of difficulty ; socioeconomic status)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati razliku u roditeljskom stresu i zadovoljstvu partnerskim odnosom s obzirom na vrstu teškoće djeteta te povezanost roditeljskog stresa i zadovoljstva partnerskim odnosom sa socio-ekonomskim statusom. U istraživanju je sudjelovalo 248 ispitanika koji su u partnerskom odnosu i žive u istom kućanstvu s partnerom/partnericom te su roditelji maloljetnog djeteta s dijagnosticiranom teškoćom u razvoju. Istraživanje se provodilo online putem, metodom kriterijskog uzorkovanja. Istraživanjem je potvrđena razlika u doživljaju roditeljskog stresa s obzirom na vrstu teškoće gdje se pokazalo da roditelji djece s višestrukim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma pokazuju najveću razinu roditeljskog stresa, a roditelji djece s jezično-govorno-glasovnim teškoćama pokazuju najmanju razinu stresa. Nadalje, utvrđena je i razlika u zadovoljstvu vezom s obzirom na vrstu teškoće gdje je dobiveno da su roditelji djece s jezično-govorno-glasovnim teškoćama najviše zadovoljni, a roditelji djece s intelektualnim teškoćama najmanje zadovoljni partnerskim odnosom. Istraživanjem nije potvrđena povezanost socio-ekonomskog statusa roditelja s roditeljskim stresom i razinom zadovoljstva partnerskim odnosom. Rezultati istraživanja daju smjernice za rad stručnjaka: roditelje je važno poticati na komunikaciju, vrijeme za sebe, usmjeriti ih na grupe podrške te ih uputiti na načine suočavanja sa stresom, ali i načine kako prilagoditi i održati uspješan partnerski odnos.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Zagrebu-ERF_NOS_2020_ Partnerski - Partnerski odnosi u kontekstu stresa (Löw, Ajana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb