Pregled bibliografske jedinice broj: 1161160
Povezanost osobnih stavova i percepcije stavova partnera o romantičnim vezama s iskustvom nasilja u mladenačkim vezama
Povezanost osobnih stavova i percepcije stavova partnera o romantičnim vezama s iskustvom nasilja u mladenačkim vezama, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1161160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobnih stavova i percepcije stavova
partnera o romantičnim vezama s iskustvom nasilja
u mladenačkim vezama
(The association of personal attitudes about
romantic relationships and perception of
partner's attitudes with experience of teen dating
violence)
Autori
Topić, Romana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.06
Godina
2021
Stranica
47
Mentor
Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Löw, Ajana
Ključne riječi
nasilje u mladenačkim vezama ; rodne uloge ; percepcija stavova partnera ; lokalna zajednica
(teen dating violence ; gender roles ; perception of partner attitudes ; local community)
Sažetak
Nasilje u mladenačkim vezama vrlo je rasprostranjen javnozdravstveni problem čija pojava uzrokuje brojne posljedice za mlade. Ovo istraţivanje rasvijetlit će nove elemente koji se do sada nisu obuhvaćali, a to je percepcija stavova partnera o romantičnim vezama. Cilj rada je ispitati povezanost izmeĎu doţivljaja rodnih uloga djevojaka i mladića u romantičnim odnosima s prisutnošću nasilnih obrazaca ponašanja u romantičnim vezama kod mladih u različitim lokalnim zajednicama u RH. Ovim se radom ţeljelo istraţiti postoji li povezanost izmeĎu osobnih stavova o romantičnim vezama s iskustvom doţivljenog i počinjenog nasilja u mladenačkim vezama ; utvrditi povezanost percepcije stavova partnera o romantičnim vezama s iskustvom doţivljenog i počinjenog nasilja u mladenačkim vezama i utvrditi razlike u osobnim stavovima, percepciji stavova partnera i iskustva doţivljenog i počinjenog nasilja u mladenačkim vezama s obzirom na lokalnu zajednicu u kojoj mlada osoba odrasta. Istraţivanje je provedeno na uzorku od 550 ispitanika, od toga 173 mladića i 337 djevojke, u dobi od 16 do 18 godina. To su učenici trećih i četvrtih razreda srednjih škola u Zagrebu, Splitu, Makarskoj, Omišu, Velikoj Gorici i Ivanić Gradu. U svrhu dobivanja rezultata istraţivanja korištene su metode deskriptivne statistike, za testiranje meĎusobne povezanosti izmeĎu konstrukata korišten je Spearmanov koeficijent korelacije, a razlike izmeĎu promatranih subgrupa testirane su Mann-Whitney U testom. Rezultati istraţivanja pokazuju kako nema statistički značajne povezanosti izmeĎu osobnih stavova o romantičnim vezama s iskustvom doţivljenog i počinjenog nasilja, no postoji statistički značajna negativna povezanost izmeĎu percepcije stavova partnera o romantičnim vezama i doţivljenog nasilnog ponašanja. Nadalje, pokazalo se kako su tradicionalnija uvjerenja o ponašanju djevojaka u vezi povezana su s niţom razinom počinjenog nasilnog ponašanja. Kada gledamo lokalnu zajednicu, pokazalo se kako ispitanici koji ţive na juţnom dijelu Hrvatske imaju više pogrešnih uvjerenja, dok s druge strane ispitanici koji ţive na sjeveru u većoj mjeri prepoznaje nasilne obrasce ponašanja, ali u većoj mjeri i doţivljavaju nasilje. Osim toga, rezultati pokazuju kako ispitanici koji se školuju u većim gradovima u većoj mjeri prepoznaju nasilne obrasce ponašanja, dok su oni koji se školuju u manjim gradovima nasilniji prema partneru/ partnerici u vezi. Rezultati ovog rada mogu pridonijeti podizanju svjesnosti o postojanju problema nasilja u mladenačkim vezama i samim time predstavljati osnovu za prevenciju nasilja u mladenačkim vezama, ali i tretman, koji bi trebao biti usmjeren na osnaţivanje socijalno- emocionalnih vještina, posebno vještina uvaţavanja različitog mišljenja i vještina rješavanja sukoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb