Pregled bibliografske jedinice broj: 1160692
Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim prugama
Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim prugama // 15. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva
Zagreb, 2021. 36789, 2 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1160692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti zaštite od buke na željezničkim
prugama
(Spefificity of Noise Protection on Railway Tracks)
Autori
Haladin, Ivo ; Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
15. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva
/ - Zagreb, 2021
Skup
15. dani hrvatske komore inženjera građevinarstva (HKIG 2021)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.06.2021. - 19.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
buka, željeznička infrastruktura, vibro-akustički parametri, stupanj prigušenja vibracija, akustička ravnost tračnica
(noise, railway infrastructure, vibro-acoustic parameters, track decay rate, acoustic rail roughness)
Sažetak
Pri izgradnji i rekonstrukciji željezničke infrastrukture, potrebno je voditi računa o razinama buke koje ona emitira u okoliš sukladno Zakonu o zaštiti od buke (NN br. 30/09, 55/13, 153/13, 41/16), Pravilnikom o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave (NN br. 145/04) te direktivom 2002/49/EZ o procjeni i upravljanju bukom iz okoliša. Izazov utvrđivanja stvarnih razina buke prije puštanja u promet određene dionice željezničke pruge proizlazi iz nemogućnosti prometovanje svih predviđenih željezničkih vozila koja se očekuju na pruzi te nemogućnosti ostvarivanja operativne brzine prometovanja vozila. Na primjeru zaštite od buke u sklopu projekta modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić– Zabok prikazana su aktivnosti predviđene za eksperimentalno utvrđivanje razina buke prije provedenog tehničkog pregleda i ostvarenih preduvjeta za odvijanje prometa brzinom 120 km/h, koje uključuju određivanje vibro-akustičkih svojstava kolosijeka na temelju ravnosti vozne površine tračnica i stupnja prigušenja vibracija kolosiječne konstrukcije. Prethodno ispitivanju buke željezničkih vozila vrlo je bitno odrediti vibro-akustička svojstva kolosijeka na predmetnoj dionici te dodatno na referentnoj dionici na kojoj je moguće ostvariti prometovanje predviđenih vlakova brzinom 120 km/h. Na taj način je moguće izmjerene razine buke na referentnoj dionici pri brzini od 120 km/h primijeniti kao mjerodavne i na predmetnoj dionici željezničke pruge Zaprešić – Zabok uz uvjet da obje dionice zadovoljavaju tražene vibro-akustičke uvjete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo