Pregled bibliografske jedinice broj: 1160246
Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja
Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja // Zbornik radova 26. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2017. str. 169-173 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1160246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i
fleksibilnosti između učenica primarnog
obrazovanja dviju zemalja
(Differences in nutritional status, coordination
and flexibility between primary school students of
the two countries)
Autori
Mraković, Snježana ; Nikolić, Ivana ; Matišić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 26. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, V. - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2017, 169-173
ISBN
978-953-7965-09-9
Skup
Kineziološke kompetencije u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 27.06.2017. - 01.07.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stanje uhranjenosti ; koordinacija, fleksibilnost
(nutritional status, coordination, flexibility)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u stanju uhranjenosti, koordinaciji i fleksibilnosti između učenica primarnog obrazovanja dviju zemalja. Uzorak ispitanika činilo je 35 učenica prvog i drugog razreda osnovne škole, od čega 15 učenica osnovne škole u Murcia, Španjolska (prosječne dobi 6, 8±0, 94) i 20 učenica osnovne škole u Zagrebu, Hrvatska (prosječne dobi 7, 3±0, 47). Uzorak varijabli sastojao se od osnovnih antropometrijskih mjera, tjelesne visine i tjelesne mase učenica. Na temelju dobivenih vrijednosti visine i mase tijela izračunat je indeks tjelesne mase (ITM) te centilne vrijednosti ITM-a za dob i spol djece. Motorička sposobnost koordinacija izmjerena je testom poligon natraške, a motorička sposobnost i fleksibilnost testom pretklon na klupici. Statistička značajnost razlika između skupina ispitanica u izmjerenim varijablama testirana je Mann-Whitney U testom. Učenice iz Hrvatske prosječno su više i teže od učenica iz Španjolske, iako ne statistički značajno. Značajne razlike nisu utvrđene u indeksu tjelesne mase (ITM) i u ITM-u prema dobi. Nisu utvrđene statistički značajne razlike između skupina u koordinaciji. U fleksibilnosti su dobivene značajne razlike, u korist učenica iz Španjolske. Razloge razlika, ali i sličnosti moguće je pronaći u kurikulumu određene zemlje, propisanom godišnjem broju sati tjelesne aktivnosti u školama, socijalnoj i ekonomskoj razvijenosti, infrastrukturi škola, klimatskim i temperaturnim uvjetima i slično. U skladu s europskim i svjetskim nastojanjima, potrebno je provoditi istraživanja koja bi pružila mogućnost usporedbe s drugim zemljama u antropološkim obilježjima djece u primarnom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb