Pregled bibliografske jedinice broj: 1160014
Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava
Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava // Međunarodna znanstveno-stručna online konferencija "Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića/škole u post-pandemijskom vremenu”
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1160014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta virtualnih adolescentskih prijateljstava
(Quality of virtual adolescent friendships)
Autori
Dragoslavić, Marijana ; Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna online konferencija "Kako dalje? Učenje i razvoj vrtića/škole u post-pandemijskom vremenu”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescenti, virtualna prijateljstva, kvaliteta prijateljstva, pandemija
(adolescents, virtual friendships, quality of friendships, pandemics)
Sažetak
Djeca i mladi najčešće koriste digitalnu tehnologiju s ciljem socijalnog povezivanja s vršnjacima. Zatvaranje škola i prelazak na online nastavu zbog suzbijanja širenja bolesti uzrokovane virusom COVID-19, onemogućio je njihove svakodnevne kontakte licem u lice i gotovo u potpunosti usmjerio ili preselio njihovo međusobno kontaktiranje, povezivanje i stvaranje prijateljstva u virtualni svijet. Međutim, kao i u stvarnome svijetu, niti u virtualnome nisu sva prijateljstva jednaka. Bitno svojstvo prema kojemu se razlikuju jest njihova kvaliteta, što ovisi o jačini veze koja spaja pojedince, a najčešće se procjenjuje kombinacijom pozitivnih (npr. razina intimnosti, međusobna briga) i negativnih (npr. nepovjerenje, sukobi) značajki odnosa. Cilj je ovoga rada analizirati i proširiti spoznaje o kvaliteti virtualnih adolescentskih prijateljstava. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 604 učenika (Ž=326 i M=278) osmih razreda iz različitih dijelova RH, a za prikupljanje podataka korištena je Skala kvalitete prijateljstva u virtualnome svijetu. Dobiveni rezultati pokazuju kako najveći broj ispitanika, odnosno njih 36%, odnos s najboljim prijateljem procjenjuje nisko kvalitetnim, 28% procjenjuje odnos srednje kvalitetnim, 29% procjenjuje ga visoko kvalitetnim, a tek 7% ispitanika odnos s najboljim prijateljem u virtualnome svijetu procjenjuje izrazito kvalitetnim. Utvrđeno je, također, kako djevojčice njihov odnos s najboljom prijateljicom ili prijateljem u virtualnome svijetu smatraju kvalitetnijim, nego dječaci. Stjecanje vještina potrebnih za izgradnju kvalitetnih odnosa ključno je za zdrav psihosocijalni razvoj i općenito subjektivnu dobrobit u mladosti te kasnije u životu, što je iznimno važno u ovom pandemijskom vremenu pa se na temelju dobivenih rezultata i analize recentne literature izdvajaju smjernice za njihovo poboljšanje.
Izvorni jezik
Hrvatski