Pregled bibliografske jedinice broj: 1159541
Cijena
Cijena // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 271-296
CROSBI ID: 1159541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cijena
(Price)
Autori
Piri Rajh, Sunčana ; Komarac, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Osnove marketinga
Urednik/ci
Vranešević, Tihomir
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
271-296
ISBN
978-953-346-164-9
Ključne riječi
cijena ; čimbenici određivanja cijena ; metode određivanja cijena,
(price ; pricing determinants ; pricing methods)
Sažetak
Cijena je izrazito važan element marketinškog miksa koji se od ostalih elemenata po mnogo čemu razlikuje. Za poduzeće je cijena jedini element marketinškog miksa koji poduzeću nije trošak već izvor prihoda. Ujedno, riječ je o elementu marketinškog miksa koji obilježava izrazita fleksibilnost što nije slučaj kada su u pitanju ostali elementi miksa. Njezina uloga u marketinškoj strategiji ima neupitnu važnost i stoga njezinu određivanju treba pristupiti s punom pažnjom, uzimajući u obzir brojne čimbenike. Osnovni čimbenici određivanja cijene su troškovi, konkurencija, a posebice potrošači i njihova percepcija prihvatljive cijene te vrijednosti koju ostvaruju u procesu kupnje proizvoda. Poznavanjem interakcije čimbenika koji utječu na određivanje konačne cijene proizvoda te razumijevanjem različitih cjenovnih metoda i politika koje su im na raspolaganju, poduzeća su na dobrom putu određivanja „prave“ cijene za svojega potrošača. Za marketinške stručnjake to je izrazito važno jer je cijena vrlo osjetljiv element marketinškog miksa. Razlog tome je sljedeći: cijenu potrošači najčešće percipiraju kao novčani trošak kojemu se trebaju izložiti u procesu kupnje proizvoda, i stoga će pogrešna odluka o visini cijene dovesti do njihova odustajanja od kupnje. S druge strane, visoka ili viša cijena može biti i jedan od glavnih razloga kupnje proizvoda. To je samo dodatna potvrda da poduzeća cijenu trebaju promatrati kao dio potrošačeve percepcije vrijednosti koju ostvaruju kupnjom proizvoda te njezinu određivanju pristupiti pomno, sustavno i analitički.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb