Pregled bibliografske jedinice broj: 1159535
Proizvodi i usluge
Proizvodi i usluge // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 241-270
CROSBI ID: 1159535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proizvodi i usluge
(Products and services)
Autori
Ozretić Došen, Đurđana ; Škare, Vatroslav ; Komarac, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Osnove marketinga
Urednik/ci
Vranešević, Tihomir
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
241-270
ISBN
978-953-346-164-9
Ključne riječi
proizvodi ; usluge ; asortiman ; kvaliteta ; marka
(products ; services ; assortment ; quality ; brand)
Sažetak
Proizvod je kritičan element marketinškog miksa ; predstavlja bilo što što može biti ponuđeno tržištu u cilju izazivanja pažnje, kupnje, korištenja ili potrošnje, a čime se može zadovoljiti potrebu ili želju. Najčešće su to opipljivi (materijalni, fizički) proizvodi koje nude proizvodna poduzeća i usluge koje nude uslužna poduzeća. Proizvodi i usluge su složeni koncepti od više razina te imaju specifična obilježja. Tržišna obilježja proizvoda jesu: kvaliteta proizvoda, proizvodni miks ili asortiman, prodajna cijena, estetika proizvoda, pakiranje i ambalaža, obilježavanje i opremanje, suvremenost proizvoda te usluge potrošačima. Tržišnim obilježjima proizvoda marketinški stručnjaci osiguravaju njihovu prilagođenost obilježjima (demografskim, psihografskim, bihevioralnim) ciljnih segmenata potrošača te razlikovanje od proizvoda konkurencije. Specifična obilježja usluga jesu: neopipljivost, nedjeljivost pružanja od korištenja (proizvodnje od potrošnje), neuskladištivost, heterogenost (varijabilnost) i odsutnost vlasništva. Tim razlikovnim obilježjima marketinški stručnjaci trebaju pridati dužnu pozornost te ih na odgovarajući način implementirati u uslugama prilagođene marketinške strategije i taktike. Poduzeća razvijaju proizvode i usluge više ili manje formalnim procesima razvoja, a uspješnost novih proizvoda i usluga ključni su za dugoročno poslovanje i opstanak poduzeća u konkurentskoj tržišnoj utakmici. Proizvodi i usluge na tržištu prolaze razvojni put koji opisuje marketinški koncept životnog ciklusa proizvoda. Osim u projektima razvoja proizvoda, marketinški stručnjaci imaju presudnu i nezamjenjivu ulogu u upravljanju strategijama tijekom svih faza: uvođenja na tržište, rasta, zrelosti i opadanja u životnim ciklusima proizvoda i usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb