Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1159535

Proizvodi i usluge


Ozretić Došen, Đurđana; Škare, Vatroslav; Komarac, Tanja
Proizvodi i usluge // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 241-270


CROSBI ID: 1159535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proizvodi i usluge
(Products and services)

Autori
Ozretić Došen, Đurđana ; Škare, Vatroslav ; Komarac, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Osnove marketinga

Urednik/ci
Vranešević, Tihomir

Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2021

Raspon stranica
241-270

ISBN
978-953-346-164-9

Ključne riječi
proizvodi ; usluge ; asortiman ; kvaliteta ; marka
(products ; services ; assortment ; quality ; brand)

Sažetak
Proizvod je kritičan element marketinškog miksa ; predstavlja bilo što što može biti ponuđeno tržištu u cilju izazivanja pažnje, kupnje, korištenja ili potrošnje, a čime se može zadovoljiti potrebu ili želju. Najčešće su to opipljivi (materijalni, fizički) proizvodi koje nude proizvodna poduzeća i usluge koje nude uslužna poduzeća. Proizvodi i usluge su složeni koncepti od više razina te imaju specifična obilježja. Tržišna obilježja proizvoda jesu: kvaliteta proizvoda, proizvodni miks ili asortiman, prodajna cijena, estetika proizvoda, pakiranje i ambalaža, obilježavanje i opremanje, suvremenost proizvoda te usluge potrošačima. Tržišnim obilježjima proizvoda marketinški stručnjaci osiguravaju njihovu prilagođenost obilježjima (demografskim, psihografskim, bihevioralnim) ciljnih segmenata potrošača te razlikovanje od proizvoda konkurencije. Specifična obilježja usluga jesu: neopipljivost, nedjeljivost pružanja od korištenja (proizvodnje od potrošnje), neuskladištivost, heterogenost (varijabilnost) i odsutnost vlasništva. Tim razlikovnim obilježjima marketinški stručnjaci trebaju pridati dužnu pozornost te ih na odgovarajući način implementirati u uslugama prilagođene marketinške strategije i taktike. Poduzeća razvijaju proizvode i usluge više ili manje formalnim procesima razvoja, a uspješnost novih proizvoda i usluga ključni su za dugoročno poslovanje i opstanak poduzeća u konkurentskoj tržišnoj utakmici. Proizvodi i usluge na tržištu prolaze razvojni put koji opisuje marketinški koncept životnog ciklusa proizvoda. Osim u projektima razvoja proizvoda, marketinški stručnjaci imaju presudnu i nezamjenjivu ulogu u upravljanju strategijama tijekom svih faza: uvođenja na tržište, rasta, zrelosti i opadanja u životnim ciklusima proizvoda i usluga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Ozretić Došen, Đurđana; Škare, Vatroslav; Komarac, Tanja
Proizvodi i usluge // Osnove marketinga / Vranešević, Tihomir (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 241-270
Ozretić Došen, Đ., Škare, V. & Komarac, T. (2021) Proizvodi i usluge. U: Vranešević, T. (ur.) Osnove marketinga. Zagreb, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 241-270.
@inbook{inbook, author = {Ozreti\'{c} Do\v{s}en, \DJur\djana and \v{S}kare, Vatroslav and Komarac, Tanja}, editor = {Vrane\v{s}evi\'{c}, T.}, year = {2021}, pages = {241-270}, keywords = {proizvodi, usluge, asortiman, kvaliteta, marka}, isbn = {978-953-346-164-9}, title = {Proizvodi i usluge}, keyword = {proizvodi, usluge, asortiman, kvaliteta, marka}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Ozreti\'{c} Do\v{s}en, \DJur\djana and \v{S}kare, Vatroslav and Komarac, Tanja}, editor = {Vrane\v{s}evi\'{c}, T.}, year = {2021}, pages = {241-270}, keywords = {products, services, assortment, quality, brand}, isbn = {978-953-346-164-9}, title = {Products and services}, keyword = {products, services, assortment, quality, brand}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font