Pregled bibliografske jedinice broj: 1158963
Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima
Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima // Croatian Regional Development Journal, 2 (2021), 2; 18-37 doi:10.2478/crdj-2021-0011 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1158963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje učenika o smrti i drugim gubicima
(Teaching students about death and other losses)
Autori
Veronika, Doris ; Arambašić, Lidija
Izvornik
Croatian Regional Development Journal (2718-4978) 2
(2021), 2;
18-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uvjerenja, znanje, tugovanje, gubitak, osnovna škola
(beliefs, knowledge, grief, loss, elementary school)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja je istražiti koliko su u osnovnim školama zadovoljeni preduvjeti za uvođenje tema o smrti i drugim gubicima. Cilj je bio ispitati uvjerenja osnovnoškolskih djelatnika o poučavanju učenika o navedenim temama te ispitati njihovo znanje o procesu tugovanja kod djece i mladih. Uzorak se sastojao od 213 školskih djelatnika iz 13 osnovnih škola iz Zagreba i uže okolice koji su ispunjavali Ljestvicu uvjerenja o poučavanju učenika o smrti i drugim gubicima i Test znanja o procesu tugovanja kod djece i mladih. U ovome radu prikazani su rezultati ovog empirijskog istraživanja koji su pokazali da učitelji razredne nastave imaju uvjerenja o višoj vlastitoj kompetentnosti za poučavanje učenika o spomenutim temama u odnosu na učitelje predmetne nastave. Rezultati su pokazali i postojanje niske pozitivne korelacije između uvjerenja o korisnosti poučavanja o smrti i drugim gubicima te znanja o procesu tugovanja djece i mladih. Također je utvrđena niska negativna korelacija između dobi sudionika i rezultata na testu znanja. Provedeno istraživanje donosi praktične implikacije koje su važne za daljnje razmatranje ove teme te za osmišljavanje edukacija za učitelje i stručne suradnike na temu procesa tugovanja kod djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split