Pregled bibliografske jedinice broj: 1158801
Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka: Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene
Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka: Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene, 2021., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / Odsjek za muzikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1158801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki aspekti tretmana glazbe u filmovima Stanleya Kubricka:
Paklena naranča, Isijavanje, Oči širom zatvorene
(Psychological aspects of film music in films by Stanley Kubrick: A
Clockwork Orange, The Shining, Eyes Wide Shut))
Autori
Paleka, Francesca
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / Odsjek za muzikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
65
Mentor
Kiš Žuvela, Sanja
Ključne riječi
glazba u filmu ; Kubrick ; psihologija ; emocije ; značenje
(film music ; Kubrick ; psychology ; emotions ; meaning)
Sažetak
U radu se istražuje uloga i psihološka perspektiva glazbe u filmu na primjeru triju filmova iz opusa Stanleya Kubricka (Paklena naranča, Isijavanje i Oči širom zatvorene). Uvodna poglavlja posvećena su pregledu odabranih kategorija glazbenih uloga u vizualnom kontekstu, kratkom pregledu Kubrickova stvaralaštva, preispitivanju odnosa između glazbe, emocija i filma, te interaktivnim audiovizualnim procesima, dok jezgru rada čini tablična interdisciplinarna analiza odabranih narativa i glazbe. Kubrick je zaslužan za radikalnu promjenu u percepciji i važnosti filmskog zvučnog zapisa koji u njegovim filmovima karakterizira izbor primjera iz umjetničke glazbe, popularne glazbe i elektronički produciranih glazbenih inovacija. U radu su formulirana neka od sljedećih pitanja: kako glazbeno značenje korespondira s filmskim značenjem, u kojoj mjeri i na koji način glazba utječe na emocionalni svijet gledatelja- slušatelja, te koji se kognitivni procesi aktiviraju u mentalnom sklopu pojedinca pri doživljaju glazbe u filmu. Unutar interdisciplinarne analize, glavnu psihološku teorijsku okosnicu predstavlja model BRECVEMA (Juslin i Västfjäll, 2016.). Sintetičko audiovizualno iskustvo razlaže se na psihofizičke mehanizme koji se aktiviraju i povezuju s određenim glazbenim primjerima iz analiziranih filmova. Slika i riječi predstavljaju objektivno i uže referentno značenje filmskog narativa, a glazba oblikuje emocionalne reakcije publike i njenu prosudbu subjektivne umjetničke vrijednosti. Kroz rad se ističe Kubrickov modus operandi prema kojemu glazba ne gubi svoju umjetničku autonomnost i subjektivnu vrijednost, već je integrira i donosi nova značenja u kombinaciji s vizualnim medijem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti