Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1158498

Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi


Aladrović Slovaček, Katarina
Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi // MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI ZNANSTVENI SKUP ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA KNJIGA SAŽETAKA / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 34-36 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1158498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi
(Dialogic reading as incentive for developing lexical competence of preschool children)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI ZNANSTVENI SKUP ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA KNJIGA SAŽETAKA / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 34-36

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijaloško čitanje, hrvatski jezik, leksička kompetencija
(dialogic reading, Croatian language, lexical competence)

Sažetak
Jezik je apstraktan sustav znakova koji se ostvaruje jezičnim djelatnostima slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Slušanjem dijete usvaja intonaciju i izgovor svog materinskoga jezika, potom usvaja govor polazeći od ritamskih logatoma do prve riječi i rečenice, te konačno usvajajući čitanje i pisanje ovladava svojim materinskim jezikom. U procesu usvajanja jezika posebna se važnost pridaje usvajanju rječnika, odnosno leksičkoj kompetenciji. Dijete prvu riječ sa značenjem izgovori oko prve godine te potom bogati svoj rječnik usvajajući nove riječi iz komunikacije sa svojom okolinom, ali na taj proces značajno utječu i mediji te uključivanje djeteta u različite odgojno-obrazovne skupine te vrtić. Istraživanja pokazuju da se značajno širenje vokabulara, osobito rječničke raznolikosti, događa kroz čitanje. Upravo zato važno je što se djetetu čita te na koji način se čitanje provodi. Rezultati PIRLS istraživanja (2010) pokazuju kako bolje čitalačke kompetencije pokazuju djeca koja su najmanje tri godine bila uključena u vrtićki program. Navedeni rezultati upućuju na važnost čitanja kako u obitelji, tako i u predškolskim ustanovama. Jednako tako važno je odabrati način čitanja primjeren dobi djece i njihovim interesima. Upravo način čitanja može biti dobra motivacija za slušanje sadržaja onoga što se čita. Dijaloško čitanje oblik je čitanja u kojemu dijete sudjeluje u čitanju i tumačenju pročitanoga tako što ga osoba koja čita, bilo da je odgojitelj ili roditelj, pitanjima potiče na aktivnost. Ovaj oblik čitanja izvrstan je za djecu predškolske dobi u poticanju njihove leksičke kompetencije, odnosno u širenju njihova vokabulara i poticanju rječničke raznolikosti. Upravo zato cilj je ovoga rada ispitati utječe li dijaloško čitanje kao jedan od načina čitanja priča u djece predškolske dobi na rječniku raznolikost. U istraživanju će sudjelovati dvije skupine djece predškolske dobi podijeljene u kontrolnu i eksperimentalnu. Kroz četiri tjedna u eksperimentalnoj će se skupini dijaloškim čitanjem pročitati četiri priče dok će se u kontrolnoj skupini priče čitati na uobičajen način. Očekuje se da će ispitanici u eksperimentalnoj skupini zbog primjene dijaloškoga čitanja pokazati značajno bolje rezultate na testu rječničke raznolikosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unicath.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina
Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi // MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI ZNANSTVENI SKUP ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA KNJIGA SAŽETAKA / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 34-36 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Aladrović Slovaček, K. (2021) Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi. U: Togonal, M. (ur.)MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI ZNANSTVENI SKUP ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA KNJIGA SAŽETAKA.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {34-36}, keywords = {dijalo\v{s}ko \v{c}itanje, hrvatski jezik, leksi\v{c}ka kompetencija}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Dijalo\v{s}ko \v{c}itanje kao poticaj razvoja leksi\v{c}ke kompetencije u djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {dijalo\v{s}ko \v{c}itanje, hrvatski jezik, leksi\v{c}ka kompetencija}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {34-36}, keywords = {dialogic reading, Croatian language, lexical competence}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Dialogic reading as incentive for developing lexical competence of preschool children}, keyword = {dialogic reading, Croatian language, lexical competence}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font