Pregled bibliografske jedinice broj: 1158431
Određivanje značenja niskofrekventnih riječi i proširivanje vokabulara u mlađoj školskoj dobi
Određivanje značenja niskofrekventnih riječi i proširivanje vokabulara u mlađoj školskoj dobi // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 406-421 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1158431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određivanje značenja niskofrekventnih riječi
i proširivanje vokabulara u mlađoj školskoj dobi
(Determining the meaning of low-frequency words and
vocabulary enrichment with young pupils)
Autori
Bakota, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 406-421
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nepoznate riječi, niskofrekventne riječi, usvajanje vokabulara
(unknown words, low-frequency words, learning the vocabulary)
Sažetak
Dosadašnja su istraživanja pokazala da je frekventnost riječi, tj. veća izloženost određenoj riječi i učestalost njezine uporabe, važno obilježje prema kojem riječi postaju dijelom čovjekova mentalnog leksikona. U radu se istražuje poznavanje značenja niskofrekventnih riječi kojima su bili izloženi devetogodišnjaci na satu materinskog (hrvatskog) jezika. Istraživački korpus čine niskofrekventne riječi u književnoumjetničkim tekstovima kojima učenici nisu mogli samostalno odrediti značenje. Nakon prvotnog pamćenja značenja riječi, tzv. brzog utiskivanja značenja (engl. fast mapping) u mentalni leksikon ispitanika, provedenim se ispitivanjem željelo utvrditi koje su niskofrekventne riječi posve naučene s obzirom na svoja semantička obilježja (tzv. sporo utiskivanje, engl. slow mapping). Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu izloženost učenika niskofrekventnim riječima u nastavnom procesu što ne dovodi do potrebnog bogaćenja rječnika te ujedno čine prepreku u postizanju razumijevanja pročitanoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija