Pregled bibliografske jedinice broj: 1158006
Aktivnosti i obilježja instrukcijskog školskog vođenja iz perspektive ravnatelja osnovnih škola
Aktivnosti i obilježja instrukcijskog školskog vođenja iz perspektive ravnatelja osnovnih škola // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 5-56 doi:10.38003/sv.70.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1158006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivnosti i obilježja instrukcijskog školskog
vođenja iz perspektive ravnatelja osnovnih škola
(Activities and characteristics of instructional
school leadership from the perspective of
elementary school principals)
Autori
Kovač, Vesna ; Pažur, Monika
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 70
(2021), 2;
5-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
instrukcijsko školsko vođenje, kompetencije ravnatelja, obrazovna politika, osnivači škola, školski ravnatelji.
(Instructional school leadership, school principals, principals’ competencies, education policy, school founders)
Sažetak
U ovom radu prikazani su rezultati empirijskog istraživanja o obilježjima instrukcijskog školskog vođenja (IŠV) provedenog na uzorku od 30 ravnatelja osnovnih škola u Hrvatskoj. Postavljena su dva istraživačka pitanja: 1. Kako ravnatelji osnovnih škola opisuju i komentiraju aktivnosti IŠV-a koje provode u svojim školama? i 2. Kako ravnatelji osnovnih škola opisuju i doživljavaju okolnosti koje djeluju na iniciranje i provedbu aktivnosti IŠV-a? S obzirom na postavljena pitanja, korišten je pristup osnovnog kvalitativnog interpretativnog istraživanja. Podaci su prikupljeni pisanim intervjuom, a rezultati tematske analize sadržaja otkrili su dvije ključne tematske kategorije: popisnajčešće provođenih aktivnosti IŠV-a i ključne interakcije ravnatelja tijekom provođenja IŠV-a. Uočeni su varijabiliteti u provedbi IŠV-a u nekoliko točaka, od kojih se ističu ključni sadržaji i ishodi IŠV-a usmjereni na jačanje kapaciteta učenika i učitelja, te uloge i odnos ravnatelja u interakciji s različitim dionicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-96 - Obilježja i prediktori instrukcijskog školskog vođenja (Kovač, Vesna, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba)