Pregled bibliografske jedinice broj: 1157588
Poznavanje pružanja prve pomoći kod studenata učiteljskog i predškolskog studija
Poznavanje pružanja prve pomoći kod studenata učiteljskog i predškolskog studija // Knjiga sažetaka - Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja / Brust Nemet, Maja, Varga, Rahaela, Nikičić, Igor, Mucić, Mia (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 21-22 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1157588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje pružanja prve pomoći kod studenata
učiteljskog i predškolskog studija
(First aid knowledge in students of teacher and
preschool education)
Autori
Vekić, Tonka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
/ Brust Nemet, Maja, Varga, Rahaela, Nikičić, Igor, Mucić, Mia - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 21-22
Skup
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Crveni križ, kompetencije studenata, prva pomoć, suradnja
(Red Cross, student competencies, first aid, cooperation)
Sažetak
Važnost poznavanja prve pomoći ogleda se kroz njezine ciljeve koji su spašavanje života, sprječavanje nastanka invaliditeta te skraćivanje vremena liječenja i oporavka. U programu obrazovanja učitelja i odgojitelja ističe se kompetentnost kao sustavna veza znanja, sposobnosti, vrijednosti i motivacije na funkcionalnoj razini. U fakultativnom programu obrazovanja za učitelje i odgojitelje, ključni status ima aktivna suradnička razmjena između dijelova programa koji se poučavaju na sveučilištu i na terenu. Glavna ideja koja podupire usmjerenje jest razvoj i stvaranje novih oblika suradnje između škola i zajednica u kojima djeluju. Prioritet suradnje jest razviti kompetencije za konstruktivnu suradnju s drugim čimbenicima u društvu. Zamjetan je manjak suradnje u svakodnevnim aktivnostima, kao što je suradnja između škola i institucija koje nude izvanškolske aktivnosti i rekreaciju. U tom se aspektu moramo fokusirati na djecu/mlade te izbjegavati dominaciju institucija, ne bi li izbjegli efekt fragmentacije koju ta dominacija često uzrokuje. Projekt Sigurnost na vodi provodi se u organizaciji Crvenog križa u suradnji s Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti što predstavljala novo usmjerenje u obrazovanju učitelja i odgojitelja. Terenskim poučavanjem, seminarima i radionicama koje provode djelatnici Crvenog križa nastoji se educirati studente procesima kojima je svrha sprječavanje nesreće na vodi te samim postupcima pružanja pomoći ozlijeđenima ili oboljelima. Cilj je rada povećati svijest o značaju poznavanja osnova pružanja prve pomoći jer njeno poznavanje spašava ljudske živote. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Korišten je upitnik Poznavanje prve pomoći kod studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti koji se sastoji od 18 pitanja otvorenog, zatvorenog i kombiniranog tipa. Istraživanjem je utvrđeno kako se većina studenata susrela s pojmom prve pomoći u dosadašnjem školovanju, ali ne poznaju u potpunosti postupke djelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA