Pregled bibliografske jedinice broj: 1157467
Edukacijski značaj medicinske sestre kod osoba treće životne dobi
Edukacijski značaj medicinske sestre kod osoba treće životne dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel zdravstvenih studija, Split
CROSBI ID: 1157467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacijski značaj medicinske sestre kod osoba treće
životne dobi
(THE EDUCATIONAL IMPORTANCE OF THE NURSE IN THE
ELDERLY)
Autori
Goleš, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel zdravstvenih studija
Mjesto
Split
Datum
22.07
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Iris Jerončić Tomić
Ključne riječi
edukacija, kronični bolesnici, medicinska sestra edukator, starije stanovništvo
(education, chronic patients, nurse educator, elderly population)
Sažetak
U cijelom svijetu dolazi do povećanja broja starijih osoba zahvaljujući napretku medicine. Do 2050. godine očekuje povećanje broja stanovnika starijih od 60 godina i više za 900 milijuna u odnosu na 2015. godinu. Najveći udio starijeg stanovništva u EU imaju: Malta, Finska, Češka i Nizozemska. Zbog stalnog porasta starijih ljudi, neophodno je pružanje kvalitetne zdravstvene skrbi i zaštite jer ova skupina korisnika imaju veću zdravstvenu potrebu. Djelatnost medicinske sestre u zdravstvenoj njezi starijih osoba iziskuje poseban pristup u zadovoljavanju potreba i u rješavanju problema treće dobi. Jedna od najvažnijih uloga medicinskih sestara danas je obrazovanje bolesnika. Kvalificirane medicinske sestre od posebne su važnosti za zdravstvene sustave u cijelom svijetu, a medicinske sestre edukatori su pokretačka snaga obuke kvalificiranih medicinskih sestara. Medicinske sestre edukatori podučavaju druge medicinske sestre, pomažu u planiranju zdravstvene skrbi, podučavaju bolesnike i dr. Sestre imaju važnu ulogu u prevenciji i upravljanju bolestima jer su obično prva i najkonzistentnija točka kontakta te u najpovoljnijoj poziciji za prikupljanje informacija o bolesniku, obitelji, dosadašnjem načinu života te o socijalnim, kulturalnim i ekonomskim čimbenicima važnim za planiranje daljnje skrbi. Edukacija oboljelog mora biti sveobuhvatna i lako razumljiva jer procesom starenja opada brzina intelektualnog rada, ali ne i sposobnost, što znači da osobe starije dobi mogu djelotvorno učiti, ali im je za to potrebno više vremena. Neke od učinkovitih metoda podučavanja su intervju, savjetovanje, davanje uputa i demonstracija. U svim metodama podučavanja važno je dati mogućnost korisniku usluge za razgovor kako bismo mu omogućili iznošenje vlastitog mišljenje te viđenje problema. Važno je istaknuti kako bolesnici moraju preuzeti proaktivnu ulogu u vlastitoj zdravstvenoj skrbi, odnosno trebaju razumjeti svoje zdravstveno stanje i raditi na stabilizaciji, sprečavanju ili minimiziranju komplikacija kroničnih bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija
Profili:
Iris Jerončić Tomić
(autor)