Pregled bibliografske jedinice broj: 1157448
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1157448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova
važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u
nastavi
(Microcultures in the academic profession and their
importance for the development of a positive
attitude towards teaching)
Autori
Miočić, Ivana ; Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
mikrokulture, profesionalna socijalizacija, visokoškolska nastava
(microcultures, professional socialization, teaching in higher education)
Sažetak
Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u akademsku profesiju podrazumijeva proces adaptacije u specifično profesionalno okruženje (Tierney, 1988), pri čemu je posebice izazovan proces uvođenja u rad u nastavi. S ciljem boljeg razumijevanja ovih procesa, provedena je kvalitativna studija slučaja (Thomas i Myers, 2015), a jedan od ciljeva studije bio je utvrditi kako na razvoj pozitivnog odnosa spram nastavne djelatnosti utječe kontekst institucije na kojoj su mladi znanstvenici zaposleni te značajni socijalizacijski procesi (mentorstvo, suradnički odnosi) koji se odvijaju na institucijama. U istraživanju je sudjelovalo pet žena – docentica iz različitih disciplina i visokoškolskih institucija u Republici Hrvatskoj. Za studiju su odabrani intenzivni slučajevi (Patton, 1990), odnosno mlade znanstvenice u čijim se profesionalnim iskustvima prepoznaju obilježja pozitivnog odnosa spram rada u nastavi (pozitivna emocionalna iskustva u radu u nastavi ; profesionalno usavršavanje za rad u nastavi ; primjenjivanje konstruktivističkih načela u poučavanju te podjednako vrednovanjemnastavnog i znanstvenog rada). Temeljem njihovih iskustva saznajemo da su postojeći institucionalni mehanizmi osposobljavanja i usavršavanja mladih znanstvenika za rad u nastavi najčešće nedostatni stoga se mladi znanstvenici prvenstveno oslanjaju na razgovore, opažanja i razmjenu iskustava sa „značajnim drugima“ – iskusnijim kolegama koje pronalaze u svojim mikrokulturama (Roxå i Mårtensson, 2015). Riječ je o manjim zajednicama u kojima se visoko vrednuje važnost nastavnoga rada, njeguje se bliska suradnja i kolegijalnost, povjerenje i prijateljstvo te se razmjenjuju iskustva, ideje, savjeti u radu u nastavi. Preporuke ovog istraživanja idu u smjeru ojačavanja institucijskih mehanizama podrške mladih znanstvenika u radu u nastavi kao i prepoznavanja te osnaživanja institucijskih mikrokultura kao značajnih aktera u formiranju pozitivnog odnosa mladih znanstvenika spram rada u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-19 - Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost (Ledić, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
undefined
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka