Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1157448

Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi


Miočić, Ivana; Ledić, Jasminka; Brajdić Vuković, Marija
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1157448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi
(Microcultures in the academic profession and their importance for the development of a positive attitude towards teaching)

Autori
Miočić, Ivana ; Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
mikrokulture, profesionalna socijalizacija, visokoškolska nastava
(microcultures, professional socialization, teaching in higher education)

Sažetak
Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u akademsku profesiju podrazumijeva proces adaptacije u specifično profesionalno okruženje (Tierney, 1988), pri čemu je posebice izazovan proces uvođenja u rad u nastavi. S ciljem boljeg razumijevanja ovih procesa, provedena je kvalitativna studija slučaja (Thomas i Myers, 2015), a jedan od ciljeva studije bio je utvrditi kako na razvoj pozitivnog odnosa spram nastavne djelatnosti utječe kontekst institucije na kojoj su mladi znanstvenici zaposleni te značajni socijalizacijski procesi (mentorstvo, suradnički odnosi) koji se odvijaju na institucijama. U istraživanju je sudjelovalo pet žena – docentica iz različitih disciplina i visokoškolskih institucija u Republici Hrvatskoj. Za studiju su odabrani intenzivni slučajevi (Patton, 1990), odnosno mlade znanstvenice u čijim se profesionalnim iskustvima prepoznaju obilježja pozitivnog odnosa spram rada u nastavi (pozitivna emocionalna iskustva u radu u nastavi ; profesionalno usavršavanje za rad u nastavi ; primjenjivanje konstruktivističkih načela u poučavanju te podjednako vrednovanjemnastavnog i znanstvenog rada). Temeljem njihovih iskustva saznajemo da su postojeći institucionalni mehanizmi osposobljavanja i usavršavanja mladih znanstvenika za rad u nastavi najčešće nedostatni stoga se mladi znanstvenici prvenstveno oslanjaju na razgovore, opažanja i razmjenu iskustava sa „značajnim drugima“ – iskusnijim kolegama koje pronalaze u svojim mikrokulturama (Roxå i Mårtensson, 2015). Riječ je o manjim zajednicama u kojima se visoko vrednuje važnost nastavnoga rada, njeguje se bliska suradnja i kolegijalnost, povjerenje i prijateljstvo te se razmjenjuju iskustva, ideje, savjeti u radu u nastavi. Preporuke ovog istraživanja idu u smjeru ojačavanja institucijskih mehanizama podrške mladih znanstvenika u radu u nastavi kao i prepoznavanja te osnaživanja institucijskih mikrokultura kao značajnih aktera u formiranju pozitivnog odnosa mladih znanstvenika spram rada u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-19 - Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost (Ledić, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
undefined

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Miočić, Ivana; Ledić, Jasminka; Brajdić Vuković, Marija
Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka)
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 133-133 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Miočić, I., Ledić, J. & Brajdić Vuković, M. (2021) Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova važnost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi. U: 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup (knjiga sažetaka).
@article{article, author = {Mio\v{c}i\'{c}, Ivana and Ledi\'{c}, Jasminka and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija}, year = {2021}, pages = {133-133}, keywords = {mikrokulture, profesionalna socijalizacija, visoko\v{s}kolska nastava}, title = {Mikrokulture u akademskoj profesiji i njihova va\v{z}nost za razvoj pozitivnog odnosa spram rada u nastavi}, keyword = {mikrokulture, profesionalna socijalizacija, visoko\v{s}kolska nastava}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mio\v{c}i\'{c}, Ivana and Ledi\'{c}, Jasminka and Brajdi\'{c} Vukovi\'{c}, Marija}, year = {2021}, pages = {133-133}, keywords = {microcultures, professional socialization, teaching in higher education}, title = {Microcultures in the academic profession and their importance for the development of a positive attitude towards teaching}, keyword = {microcultures, professional socialization, teaching in higher education}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font