Pregled bibliografske jedinice broj: 1156643
Funkcionalni stilovi hrvatskoga standardnog jezika u srednjoškolskim udžbenicima
Funkcionalni stilovi hrvatskoga standardnog jezika u srednjoškolskim udžbenicima // Zadarski filološki dani 9 / Vidić, Adrijana ; Knežević, Sanja (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 52-53 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1156643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcionalni stilovi hrvatskoga standardnog jezika u srednjoškolskim udžbenicima
(Functional styles of Standard Croatian in High School Textbooks)
Autori
Božanić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Zadarski filološki dani 9
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
funkcionalni stilovi ; komunikacijska kompetencija ; nastava hrvatskoga jezika ; srednja škola ; udžbenici
(communication competence ; Croatian language teaching ; functional styles ; high school ; textbooks)
Sažetak
S obzirom na to da predmetno područje hrvatski jezik i komunikacija prema kurikulu nastavnoga predmeta Hrvatski jezik, između ostaloga, obuhvaća stjecanje društvenojezične kompetencije, vještine komuniciranja u različitim komunikacijskim situacijama te kompetencije stvaranja tekstova različitih vrsta i funkcionalnih stilova, cilj je ovoga izlaganja na korpusu udžbenika hrvatskoga jezika za srednje škole, odabranih prema konačnim rezultatima odabira udžbenika u osnovnim i srednjim školama za školsku godinu 2021./2022. Ministarstva obrazovanja i znanosti Republike Hrvatske, provjeriti zastupljenost funkcionalnih stilova hrvatskoga jezika kao lingvometodičkih predložaka, odnosno istraživačkih, provjeravačkih i vježbenih tekstova te analizirati obradu obilježja funkcionalnih stilova u vidu polifunkcionalnosti hrvatskoga standardnog jezika. Namjera je rada proučiti kako se i u kolikoj mjeri u svjetlu poučavanja funkcionalnih stilova učenike srednjih škola koji nastavljaju obrazovanje ili postaju dijelom radnoga tržišta priprema za ovladavanje različitih svakodnevnih komunikacijskih situacija, ali i budućih komunikacijskih izazova. Ovim se izlaganjem želi pridonijeti isticanju važnosti povezivanja komunikacijske kompetencije s jezičnim sadržajima, ali i potrebe kohezije nastavnoga procesa s različitim segmentima čovjekove djelatnosti i društvenih uloga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija