Pregled bibliografske jedinice broj: 1156095
Akademska i socijalna uključenost kao prediktor uspjeha i završnosti studenata
Akademska i socijalna uključenost kao prediktor uspjeha i završnosti studenata, 2021., doktorska disertacija, Zadar
CROSBI ID: 1156095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademska i socijalna uključenost kao prediktor
uspjeha i završnosti studenata
(Academic and social engagement as predictor of
student success and persistence)
Autori
Rubić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Mjesto
Zadar
Datum
09.07
Godina
2021
Stranica
213
Mentor
Karamatić Brčić, Matilda
Ključne riječi
prilagodba na studij, aktivna uključenost, studentu usmjereno obrazovanje, ustrajnost, kvaliteta obrazovnog procesa
(adjustment to university, active engagement, student-centered education, persistance, quality of the educational process)
Sažetak
U radu je analizirana uloga uključenosti studenata u svjetlu problema prilagodbe na studij i završnosti. Pri tome je naglašena važnost akademskog i socijalnog aspekta aktivne uključenosti studenata. Razlog ovih odrednica istraživanja želja je da se istraže načini djelovanja studenata koji pridonose njihovoj uspješnosti na fakultetu. Uvažavajući teorijske okvire uključenosti prema kojima je akademska samoučinkovitost ključna za aktiviranje studenata i ovaj je konstrukt uključen u model istraživanja. Budući da modeli završnosti i uključenosti studenata uobičajeno uvažavaju ulogu sociodemografskih obilježja koja mogu utjecati na uspješnost studenata te uzimajući u obzir identificirane obrazovno ranjive skupine u Republici Hrvatskoj, u istraživanju je ispitana povezanost nekih sociodemografskih obilježja studenata (spol, područje znanosti, obrazovanje roditelja, stalno mjesto boravka, završena srednja škola) s različitim aspektima prilagodbe. Empirijsko istraživanje provedeno je na 637 ispitanika, studenata prve godine preddiplomskih sveučilišnih studija na šest visokih učilišta Znanstveni doprinos ovoga doktorskog rada ogleda se u proširivanju polaznog modela prilagodbe i završnosti studenata integracijom elemenata uključenosti i akademske samoučinkovitost, što je omogućilo određivanje i tumačenje činitelja uspješnosti studenata na prvoj godini studija, kao i izvođenje implikacija i preporuka za daljnja istraživanja. Također, doprinos rada ogleda se u teorijskoj i empirijskoj razradi obrazovnog koncepta uključenosti kao važnog načela studentu usmjerena pristupa obrazovanju. Rezultati istraživanja potvrdili su pretpostavke o doprinosu uključenosti i akademske samoučinkovitosti studenata predikciji više aspekata prilagodbe studenata na studij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Velika Gorica