Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1155513

Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija


Purgar, Krešimir
Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija // Filozofska istraživanja, 41 (2021), 163; 513-530 doi:10.21464/fi41303 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1155513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija
(What do Pictures Know? Art, Appropriation, Cultural Triangulation)

Autori
Purgar, Krešimir

Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 41 (2021), 163; 513-530

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
slika, aproprijacija, kulturalna triangulacija, pamćenje slike, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg
(image, appropriation, cultural triangulation, image memory, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg)

Sažetak
U radu nastojimo rasvijetliti postupke koje je potrebno primijeniti utoliko, ukoliko želimo ustanoviti posljedice koje nastupaju kada se sedimenti značenja u slikama talože jedan na drugi stvarajući specifičnu slikovnu epistemologiju. Također ćemo ukazati na neke interdisciplinarne mehanizme analize slikovnog materijala, poput »kulturalne simptomatologije« i »kulturalne triangulacije«, a dat ćemo i tipologiju kulturalno-povijesnih sedimentacija slikovnog značenja koje ovdje nazivamo aproprijacija. Zaključit ćemo da Bredekampova teorija slikovnih činova, jednako kao i Mitchellove slike kao »žudeći objekti« te Beltingovo razumijevanje ljudskog tijela kao »medija slike« upućuju na to da je interakcija čovjeka i slike ogledalo njegove vlastite želje za proizvodnjom paralelnog svijeta koji on doživljava stvarnim, ali, kako je to objasnio Lambert Wiesing, ne mora u njemu sudjelovati jer slika omogućava različite oblike participacije ili izostanka iz participacije u stvarnom događaju. Ono što slike »znaju« jest specifična posljedica činjenice da neživi slikovni objekti mogu posjedovati pamćenje, ali – za razliku od umjetne inteligencije – svoje znanje mogu aktivirati samo u recipročnom komunikacijskom odnosu s ljudima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Krešimir Purgar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Purgar, Krešimir
Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija // Filozofska istraživanja, 41 (2021), 163; 513-530 doi:10.21464/fi41303 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Purgar, K. (2021) Što slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija. Filozofska istraživanja, 41 (163), 513-530 doi:10.21464/fi41303.
@article{article, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, year = {2021}, pages = {513-530}, DOI = {10.21464/fi41303}, keywords = {slika, aproprijacija, kulturalna triangulacija, pam\'{c}enje slike, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi41303}, volume = {41}, number = {163}, issn = {0351-4706}, title = {\v{S}to slike znaju? Umjetnost, aproprijacija, kulturalna triangulacija}, keyword = {slika, aproprijacija, kulturalna triangulacija, pam\'{c}enje slike, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg} }
@article{article, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, year = {2021}, pages = {513-530}, DOI = {10.21464/fi41303}, keywords = {image, appropriation, cultural triangulation, image memory, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi41303}, volume = {41}, number = {163}, issn = {0351-4706}, title = {What do Pictures Know? Art, Appropriation, Cultural Triangulation}, keyword = {image, appropriation, cultural triangulation, image memory, W. J. T. Mitchell, Horst Bredekamp, Michele Cometa, David Freedberg} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font