Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1155432

Teorija i praksa disleksije u obrazovanju


Dragić, Helena
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju // Knjižica sažetaka
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 34-35 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1155432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju
(Theory and practice of dyslexia in education)

Autori
Dragić, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka / - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 34-35

ISBN
978-953-314-161-9

Skup
1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
disleksija, jezično-govorne teškoće, čitanje, pisanje, učenik, obrazovanje.
(dyslexia, linguistic-speech difficulties, reading, disciple, education.)

Sažetak
Disleksija je najčešće definirana kao skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Dolazi od grčke riječi „dys” (što znači slab, loš, neprimjeren) i riječi „lexsis” (jezik, riječ). Poteškoća je novijeg datuma i relativno je nepoznata javnosti. Međutim, znanstvenici su došli do zaključka da je moguće prepoznati skupinu osoba čije teškoće u vezi s jezikom i pismenošću njih čine specifičnima. Bitno obilježje disleksije je naglašena neujednačenost sposobnosti u različitim područjima. Bit će navedeni i objašnjeni pojmovi jezičnih i govorenih teškoća s osobitim naglaskom na disleksiju koja će biti posebno definirana te opisana navodeći obilježja disleksije pri čitanju, pisanju, pamćenju te vizualnoj percepciji. Obrađeni su i čimbenici predškolskog i školskog razdoblja koji mogu upućivati na disleksiju, a potom je opisana disleksija u visokom obrazovanju. Svaka osoba koja ima disleksiju ima jedinstvene potrebe i zato je potrebno što više istraživati, pisati te čitati o disleksiji kako bi se informiranost učenika, roditelja i nastavnika podigla na višu razinu. Nužno je educirati i nastavnički kadar koji treba prepoznati i pomoći u nastavnome procesu učenicima/studentima s navedenim poteškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Helena Dragić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dragić, Helena
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju // Knjižica sažetaka
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 34-35 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
Dragić, H. (2021) Teorija i praksa disleksije u obrazovanju. U: Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Dragi\'{c}, Helena}, year = {2021}, pages = {34-35}, keywords = {disleksija, jezi\v{c}no-govorne te\v{s}ko\'{c}e, \v{c}itanje, pisanje, u\v{c}enik, obrazovanje.}, isbn = {978-953-314-161-9}, title = {Teorija i praksa disleksije u obrazovanju}, keyword = {disleksija, jezi\v{c}no-govorne te\v{s}ko\'{c}e, \v{c}itanje, pisanje, u\v{c}enik, obrazovanje.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dragi\'{c}, Helena}, year = {2021}, pages = {34-35}, keywords = {dyslexia, linguistic-speech difficulties, reading, disciple, education.}, isbn = {978-953-314-161-9}, title = {Theory and practice of dyslexia in education}, keyword = {dyslexia, linguistic-speech difficulties, reading, disciple, education.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font