Pregled bibliografske jedinice broj: 1155273
Uloga nastavnika u poticanju dječje participacije u školama
Uloga nastavnika u poticanju dječje participacije u školama // 12. Međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice. Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 55-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1155273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga nastavnika u poticanju dječje participacije u
školama
(Teachers’ role in increasing child participation in
schools)
Autori
Andrea, Ćosić ; Ivana Borić ; Davorka Osmak Franjić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
12. Međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice. Knjižica znanstvenih sažetaka
/ Dobrota, Snježana ; Tomaš Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 55-56
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječja participacija, škole, učitelji, modeli
(child participation, schools, teachers, role-models)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja dio istraživanja koje je proveo Ured pravobraniteljice za djecu Republike Hrvatske u suradnji sa znanstvenicama s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Cilj istraživanja bio je steći dublje razumijevanje participacije djece u školama iz perspektive djece (učenika) i odraslih (učitelja i stručnih suradnika). U ovom radu predstavit će se rezultati kvalitativnog dijela istraživanja, dobiveni kroz 19 fokus grupa, u kojima je sudjelovalo 70 djece i 41 odrasla osoba. Rezultati pokazuju da se sudionici slažu da djeca i odrasli u školi nisu i ne mogu biti jednaki. Djeci je ponekad teško razumjeti odrasle i predvidjeti njihovo ponašanje, što negativno utječe na osjećaj povjerenja i povezanosti, a time i na sudjelovanje djece u školskom okruženju. Odrasli posebice ističu da je za postizanje promjena u školama važno da se odrasli više uključe i djeluju kao uzori za participaciju. Odrasli govore o tome da je ponašanje nastavnika puno više postalo pitanje ponašanja pojedinca, te da puno više ovisi o određenom nastavniku, a premalo o zajedničkim vrijednostima i ponašanju školske zajednice. Čini se da je uloga nastavnika u poticanju dječje participacije u školama izrazito važna, ali sami nastavnici nerado preuzimaju vodstvo u tom smjeru. U tom smislu, važno je preispitati postojeće kurikule i poticati povećanje kompetencija odraslih za rad s djecom na participativan način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-ERF - Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja (Borić, Ivana, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb