Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1155216

Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije


Mirosavljević, Ana
Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet Osijek, Osijek


CROSBI ID: 1155216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije
(Features of interconnected model for biology teachers’ professional growth)

Autori
Mirosavljević, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
08.10

Godina
2021

Stranica
319

Mentor
Sablić, Marija ; Vršnik Perše, Tina

Ključne riječi
međusobno povezani model, nastava, profesionalni razvoj, promjene, stručno usavršavanje, učitelj biologije
(biology teacher, changes, Interconnected model, professional development, professional growth, teaching)

Sažetak
Današnje se suvremeno društvo suočava s brojnim izazovima i promjenama uslijed kojih se i kontekst odgoja i obrazovanja neminovno mijenja. Takve brze promjene u razvojnim procesima društva zahtijevaju od učitelja cjeloživotno učenje i kontinuirani rad na sebi kako bi mogli pratiti te promjene i uspješno se nositi s njima. U tom smislu, kao odgovor na postavljene imperative odgojno- obrazovnog procesa nameće se provođenje i ostvarivanje profesionalnog razvoja učitelja. Suvremene obrazovne tendencije u svijetu usmjerene su prema redovitom ulaganju učitelja u profesionalni razvoj kojim se nastoji afirmirati njegov samorazvoj uz stalno obogaćivanje znanja i povećanja stručnosti. Međusobno povezani model kojeg su razradili Clarke i Hollingsworth (2002) primjer je profesionalnog razvoja učitelja koji se odvija u četiri isprepletena područja učiteljskog djelovanja. Cilj je istraživanja provjeriti kako model funkcionira u hrvatskom obrazovnom sustavu na primjerima učitelja biologije. U teorijskom je dijelu opisan pregled teorijskih osnova i različitih pristupa razmatranju i razumijevanju problematike profesionalnog razvoja učitelja. Posebno je razrađen dio o primjeni modela u brojnim studijama o profesionalnom razvoju učitelja. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja dobivene formiranjem četiri teme, nazvane u skladu s domenama iz međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja: vanjska domena, domena rezultata, osobna domena i domena prakse. Rezultati su pokazali složenost mreže procesa promjena učitelja koji se katkad odvijaju istovremeno u navedenim domenama te u različitim smjerovima. Utvrđeno je da razvojni proces promjena učitelja nije linearan proces, nego da upravo nelinearna struktura modela omogućava višestruke promjene uz poštivanje individualnosti profesionalnog rasta učitelja. Studija potvrđuje važnost kontinuiranog ulaganja učitelja u vlastiti profesionalni razvoj, ali i potrebu učitelja za usavršavanjem u konkretnim i prilagođenim temama. U tom kontekstu, značajno je istaknuti visoku motiviranost učitelja, otvorenost promjenama i dobrovoljno sudjelovanje u različitim aktivnostima profesionalnog razvoja važnim čimbenicima njegovoga osobnog i profesionalnog napretka. Iako je istraživanje ograničeno na šest studija slučaja, ono ukazuje na to da su promjene učitelja ostvarive uz primjerenu potporu, ali i da ovise o svakom pojedincu. Rad doprinosi produbljivanju znanstvenih spoznaja u području profesionalnog razvoja učitelja, što čini bitnu strategiju u postizanju opće dobrobiti učenika i škole, a samim time i obrazovnog sustava u cjelini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (mentor)

Avatar Url Ana Mirosavljević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mirosavljević, Ana
Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet Osijek, Osijek
Mirosavljević, A. (2021) 'Značajke međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja biologije', doktorska disertacija, Filozofski fakultet Osijek, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2021}, pages = {319}, keywords = {me\djusobno povezani model, nastava, profesionalni razvoj, promjene, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelj biologije}, title = {Zna\v{c}ajke me\djusobno povezanog modela profesionalnog razvoja u\v{c}itelja biologije}, keyword = {me\djusobno povezani model, nastava, profesionalni razvoj, promjene, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelj biologije}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2021}, pages = {319}, keywords = {biology teacher, changes, Interconnected model, professional development, professional growth, teaching}, title = {Features of interconnected model for biology teachers’ professional growth}, keyword = {biology teacher, changes, Interconnected model, professional development, professional growth, teaching}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font