Pregled bibliografske jedinice broj: 1154531
Preventivni programi u osnovnoj školi s naglaskom na emocionalnoj pismenosti učenika
Preventivni programi u osnovnoj školi s naglaskom na emocionalnoj pismenosti učenika, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1154531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preventivni programi u osnovnoj školi s naglaskom na
emocionalnoj pismenosti učenika
(Preventive programs in primary school with an
emphasis on students' emotional literacy)
Autori
Vučić, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
07.10
Godina
2021
Stranica
61
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
preventivni programi, prevencija, emocionalna pismenost, učenici predmetne nastave
(Prevention programs, Prevention, Emotional Literacy, Middle school students)
Sažetak
Preventivni programi u osnovnoj školi su integrirani dio odgojno-obrazovnog procesa koji se bave prevencijom nepoželjnih oblika ponašanja. Uspješni preventivni programi usmjereni su na partnerstvo između zajednica i institucija/stručnjaka koji osmišljavaju preventivne programe i na interakcije između institucija, obitelji, škole i drugih. Osnovni cilj preventivnih programa je odgojni utjecaj na ponašanje djece i mladih kako bi se oni oblikovali u osobu koju okolina smatra društveno prihvatljivom. Preventivni programi u osnovnoj školi s naglaskom na emocionalnoj pismenosti imaju za cilj djecu i mlade osposobiti da mogu razumjeti, identificirati i odgovoriti na svoju emociju, kao i emociju drugih na prikladan i zdrav način te da se mogu nositi sa situacijama prije no što se one pretvore u dugotrajne probleme. Istraživanje koje se provelo za potrebu ovog diplomskog rada usmjerilo se na procjenu razine emocionalne pismenosti učenika osnovnoškolske dobi (učenika predmetne nastave) te procjenu od strane njihovih roditelja (N učenika = 73, N roditelja = 73). Nastojalo se utvrditi i na koji je način razina emocionalne pismenosti povezana sa „sociodemografskim osobinama učenika i osobinama njihovih roditelja, obitelji, roditeljskom procjenom emocionalne kompetentnosti djece, emocionalnim opismenjavanjem te osobinama ličnosti učenika“. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da su učenici predmetne nastave uglavnom emocionalno pismeni te da učenici i roditelji smatraju da je emocionalna pismenost „stvar“ obitelji i škole. Pokazala se povezanost između učeničkih „Sposobnosti uočavanja, razumijevanja, izražavanja, imenovanja, regulacije i upravljanja emocija“ s osobinama Otvorenosti, Savjesnosti, Ekstraverzijom i Ugodnosti te povezanost „Sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija“ s osobinom Neuroticizma. Također, rezultati pokazuju da su sve osobine emocionalne kompetentnosti pozitivno povezane s ispitanim osobinama ličnosti (prema modelu Velikih pet). Također, „Roditeljske percepcije, razumijevanja i izražavanja vlastitih i tuđih emocija“ djece povezane su s bračnim statusom, a „Sposobnosti regulacije i upravljanja emocija“ kod djece povezane su s brojem djece u obitelji. Nadalje, „Sposobnosti uočavanja, razumijevanja, izražavanja i imenovanja emocija“ djece povezane su s prosjekom školskih ocjena i dobi oca ; „Sposobnosti regulacije i upravljanja emocija“ kod djece povezana je s prosjekom školskih ocjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija