Pregled bibliografske jedinice broj: 1154478
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA // Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar Emina, Marinić Ivana (ur.).
Osijek, 2021. str. 42-42 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1154478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA
STUDENATA
(RESEARCH ON THE QUALITY OF STUDENTS 'WRITTEN
EXPRESSION PROCESS)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Franić Šimunić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju
/ Berbić Kolar Emina, Marinić Ivana - Osijek, 2021, 42-42
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
afektivni čimbenici pisanja, akademsko pisanje, konstruktivistički pristupi učenju, (meta)kognitivni procesi pisanja, pismeno izražavanje
(: affective writing factors, academic writing, constructivist approaches to learning, (meta) cognitive writing processes, written expression)
Sažetak
U okviru modela Zimmermana i Risemberga (1997), koji najbolje objašnjava procese samoregulacije učenja u području pismenoga izražavanja, u kvantitativnom i kvalitativnom dijelu istraživanja ispitani su procesi akademskoga pisanja na materinskom jeziku kod studenata društveno- humanističkog usmjerenja. Kvantitativni dio istraživanja napravljen je na uzorku od 104 studenta preddiplomske i diplomske razine u kojem je ispitana kvaliteta napisanih eseja na temu Položaj hrvatskog jezika u globalnim procesima prema kriterijima s državne mature u dvjema točkama mjerenja kako bi se utvrdilo dolazi li do pomaka u kvaliteti pismenoga izražavanja pod utjecajem formalnog iskustva učenja materinskog jezika u visokoškolskoj nastavi. U okviru kvalitativnog dijela istraživanja napravljeni su grupni intervjui u dvjema fokus skupinama – boljih i lošijih studenata u akademskom pisanju. Rezultati ovog dijela istraživanja pokazuju cijeli niz razlika u uporabi kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih i emocionalnih procesa i čimbenika pismenoga izražavanja kroz cjelokupnu vertikalu obrazovanja između boljih i lošijih autora tekstova. Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći nastavnicima u poučavanju materinskog jezika i samoregulaciji učenja u području pismenoga izražavanja s ciljem povećanja njegove kvalitete kod učenika i studenata. To je naročito važno jer cijeli niz istraživanja, i u svijetu, i u Republici Hrvatskoj, pokazuju da je pismeno izražavanje zanemarena jezična djelatnost te da se uz čitanje kao njezin preduvjet mora poučavati i zasebno pomno razrađenim instrukcijama i programima koji obuhvaćaju procesno učenje i uvježbavanje (meta)kognitivnih i afektivnih procesa i čimbenika pisanja u kolaborativnoj i didaktički raznolikoj okolini u skladu s konstruktivističkim pristupima učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Jasminka Brala Mudrovčić
(autor)
Anela Nikčević-Milković
(autor)
Marina Franić Šimunić
(autor)