Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1154478

ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA


Nikčević-Milković, Anela; Brala-Mudrovčić, Jasminka; Franić Šimunić, Marina
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA // Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar Emina, Marinić Ivana (ur.).
Osijek, 2021. str. 42-42 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1154478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA
(RESEARCH ON THE QUALITY OF STUDENTS 'WRITTEN EXPRESSION PROCESS)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Franić Šimunić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar Emina, Marinić Ivana - Osijek, 2021, 42-42

Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
afektivni čimbenici pisanja, akademsko pisanje, konstruktivistički pristupi učenju, (meta)kognitivni procesi pisanja, pismeno izražavanje
(: affective writing factors, academic writing, constructivist approaches to learning, (meta) cognitive writing processes, written expression)

Sažetak
U okviru modela Zimmermana i Risemberga (1997), koji najbolje objašnjava procese samoregulacije učenja u području pismenoga izražavanja, u kvantitativnom i kvalitativnom dijelu istraživanja ispitani su procesi akademskoga pisanja na materinskom jeziku kod studenata društveno- humanističkog usmjerenja. Kvantitativni dio istraživanja napravljen je na uzorku od 104 studenta preddiplomske i diplomske razine u kojem je ispitana kvaliteta napisanih eseja na temu Položaj hrvatskog jezika u globalnim procesima prema kriterijima s državne mature u dvjema točkama mjerenja kako bi se utvrdilo dolazi li do pomaka u kvaliteti pismenoga izražavanja pod utjecajem formalnog iskustva učenja materinskog jezika u visokoškolskoj nastavi. U okviru kvalitativnog dijela istraživanja napravljeni su grupni intervjui u dvjema fokus skupinama – boljih i lošijih studenata u akademskom pisanju. Rezultati ovog dijela istraživanja pokazuju cijeli niz razlika u uporabi kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih i emocionalnih procesa i čimbenika pismenoga izražavanja kroz cjelokupnu vertikalu obrazovanja između boljih i lošijih autora tekstova. Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći nastavnicima u poučavanju materinskog jezika i samoregulaciji učenja u području pismenoga izražavanja s ciljem povećanja njegove kvalitete kod učenika i studenata. To je naročito važno jer cijeli niz istraživanja, i u svijetu, i u Republici Hrvatskoj, pokazuju da je pismeno izražavanje zanemarena jezična djelatnost te da se uz čitanje kao njezin preduvjet mora poučavati i zasebno pomno razrađenim instrukcijama i programima koji obuhvaćaju procesno učenje i uvježbavanje (meta)kognitivnih i afektivnih procesa i čimbenika pisanja u kolaborativnoj i didaktički raznolikoj okolini u skladu s konstruktivističkim pristupima učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Brala-Mudrovčić, Jasminka; Franić Šimunić, Marina
ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA // Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar Emina, Marinić Ivana (ur.).
Osijek, 2021. str. 42-42 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A., Brala-Mudrovčić, J. & Franić Šimunić, M. (2021) ISTRAŽIVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRAŽAVANJA STUDENATA. U: Berbić Kolar Emina, M. (ur.)Knjižica sažetaka Dijete i jezik danas Čitanje u suvremenom okruženju.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka and Frani\'{c} \v{S}imuni\'{c}, Marina}, editor = {Berbi\'{c} Kolar Emina, M.}, year = {2021}, pages = {42-42}, keywords = {afektivni \v{c}imbenici pisanja, akademsko pisanje, konstruktivisti\v{c}ki pristupi u\v{c}enju, (meta)kognitivni procesi pisanja, pismeno izra\v{z}avanje}, title = {ISTRA\v{Z}IVANJE KVALITETE PROCESA PISMENOGA IZRA\v{Z}AVANJA STUDENATA}, keyword = {afektivni \v{c}imbenici pisanja, akademsko pisanje, konstruktivisti\v{c}ki pristupi u\v{c}enju, (meta)kognitivni procesi pisanja, pismeno izra\v{z}avanje}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka and Frani\'{c} \v{S}imuni\'{c}, Marina}, editor = {Berbi\'{c} Kolar Emina, M.}, year = {2021}, pages = {42-42}, keywords = {: affective writing factors, academic writing, constructivist approaches to learning, (meta) cognitive writing processes, written expression}, title = {RESEARCH ON THE QUALITY OF STUDENTS 'WRITTEN EXPRESSION PROCESS}, keyword = {: affective writing factors, academic writing, constructivist approaches to learning, (meta) cognitive writing processes, written expression}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font