Pregled bibliografske jedinice broj: 1154464
Osobni i roditeljski prediktori emocionalne pismenosti i školskog uspjeha učenika osnovne škole
Osobni i roditeljski prediktori emocionalne pismenosti i školskog uspjeha učenika osnovne škole // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Mikac, Una, Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2021. str. 138-138 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1154464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni i roditeljski prediktori emocionalne
pismenosti i školskog uspjeha učenika osnovne škole
(Personal and parental predictors of emotional
literacy and school success of elementary school
students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Mikac, Una, Mehulić, Jasmina - Zagreb, 2021, 138-138
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna pismenost, osobine ličnosti, roditeljska procjena emocionalne pismenosti djece, školsko postignuće, učenici osnovnoškolske dobi
(emotional literacy, personality traits, parental assessment emotional literacy of children, school achievement, elementary school students)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na 360 učenika 6-ih i 8- ih razreda te 360 njihovih roditelja iz 10 OŠ u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojala ispitati emocionalna pismenost učenika (EP) (UEK- 45) i njena povezanost s osobinama ličnosti učenika (Velikih 5), općim školskim uspjehom (GPA), roditeljskom procjenom EP djece (URPEKD) te obrazovanjem o EP u okviru Modela sposobnosti emocionalne inteligencije Mayera i Saloveya (1997). Također se ispitalo kako se EP i GPA učenika mogu predvidjeti na osnovi nekih sociodemografskih osobina učenika i njihovih obitelji, osobina ličnosti učenika, roditeljske procjene EP njihove djece i dosadašnjeg obrazovanja o EP. Rezultati istraživanja pokazuju da su roditeljske procjene EP njihove djece više u odnosu na osobne procjene učenika. Najviše rezultate učenici pokazuju na subskali Sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Od osobina ličnosti najviše rezultate pokazuju na Otvorenosti i Ekstraverziji. Prema procjenama učenika i roditelja EP je stvar obitelji i škole. Linearnom regresijskom analizom uz prediktore roditeljskih procjena i sposobnosti EP djece, osobina ličnosti, GPA, dobi učenika, oca i majke, bračnog statusa i vrste obitelji utvrđeno je da je navedenim prediktorima uspješno objašnjeno 32% varijance kriterija Sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija djece, a značajnim pozitivnim prediktorima pokazali su se GPA i dob majke. Za kriterij Sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija jedini značajan pozitivan prediktor bila je Ekstraverzija te je navedenim prediktorima uspješno objašnjeno 19% varijance. Za kriterij Sposobnosti regulacije i upravljanja emocija djece značajnim pozitivnim prediktorima pokazali su se GPA i Ekstraverzija te je navedenim prediktorima uspješno objašnjeno 26% varijance kriterija. Za kriterij GPA značajnim pozitivnim prediktorima su se pokazali dob oca i sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, a negativnim sposobnosti imenovanja emocija te je uspješno objašnjeno 16% kriterija. Rezultati imaju značajne implikacije na školske preventivne programe EP.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija