Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1154073

Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli


Bilić, Vesna
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 1-16 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1154073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli
(Real and Virtual Adolescent Friendships: The Role of Social Support, Certain Individual Characteristics and School Variables)

Autori
Bilić, Vesna

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), 2; 1-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalna podrška, pripadnost školi, virtualni prijatelji, usamljenost
(social support, school affiliation, online friends, loneliness)

Sažetak
U ovom radu analizira se odnos između realnih i virtualnih adolescentskih prijateljstva i nekih njihovih individualnih osobina (sramežljivost, usamljenost, samopoštovanje) i percipirane kvalitete odnosa s roditeljima, prijateljima i nastavnicima, te osjećaja pripadnosti školi i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovao 481 (48, 9% M i 51, 1% Ž) učenik sedmog i osmog razreda (prosječna dob 13, 84 ; SD=0, 68). Korelacijskom analizom je utvrđena pozitivna povezanost između socijalne podrške obitelji, prijatelja i nastavnika, osjećaja pripadnosti školi, boljeg školskog uspjeha i odnosa sa stvarnim prijateljima. No što su učenici usamljeniji i što im je samopoštovanje niže, podrška obitelji slabija, a školski uspjeh lošiji, oni imaju intenzivnije interakcija s virtualnim prijateljima. Višestruke regresijske analize pokazuju da pozitivne interakcije sa stvarnim prijateljima imaju djevojke te učenici koji osjećaju veću pripadnost školi, a negativne interakcije imaju učenici nižeg samopoštovanja i oni koji osjećaju manju pripadnost školi. S virtualnim prijateljima pozitivne interakcije imaju učenici koji imaju podršku od stvarnih prijatelja, a o većem intenzitetu negativnih interakcija izvještavaju dječaci, te učenici koji su usamljeni i imaju niže samopoštovanje. Dobiveni rezultati doprinose proširivanju spoznaja o stvarnim i virtualnim adolescentskim prijateljstvima, a mogu biti korisni za praktično postupanje roditeljima i učiteljima te služiti kao poticaj za nova istraživanja ovog fenomena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 1-16 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bilić, V. (2013) Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 1-16.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {1-16}, keywords = {socijalna podr\v{s}ka, pripadnost \v{s}koli, virtualni prijatelji, usamljenost}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva : Uloga socijalne podr\v{s}ke, nekih individualnih karakteristika i \v{s}kolskih varijabli}, keyword = {socijalna podr\v{s}ka, pripadnost \v{s}koli, virtualni prijatelji, usamljenost} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {1-16}, keywords = {social support, school affiliation, online friends, loneliness}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Real and Virtual Adolescent Friendships: The Role of Social Support, Certain Individual Characteristics and School Variables}, keyword = {social support, school affiliation, online friends, loneliness} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL
  • ERIC: Educational Resources Information
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font