Pregled bibliografske jedinice broj: 1153261
Odgojno-obrazovna ustanova kao sukreatorica tvorevina nematerijalne kulturne baštine u kulturnom identitetu djece i mladih
Odgojno-obrazovna ustanova kao sukreatorica tvorevina nematerijalne kulturne baštine u kulturnom identitetu djece i mladih // 7. Dani Šime i Ante Starčevića GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE
Zadar, Hrvatska, 2021. str. 49-50 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1153261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovna ustanova kao sukreatorica
tvorevina
nematerijalne kulturne baštine u kulturnom
identitetu djece i mladih
(Educational Institution as a Co-creator of
Intangible Cultural
Heritage in the Cultural Identity of Children and
Youth)
Autori
Mohorić, Melanija ; Polegubić, Filip ; Smolić Batelić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
ISBN
978-953-331-324-5
Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kulturni identitet, nematerijalna kulturna baština, odgoj i obrazovanje, odgojno-obrazovne ustanove, predmetni kurikulumi
(cultural identity, intangible cultural heritage, education, educational institutions, subject curricula)
Sažetak
Područje proučavanja identiteta, kulture i odgoja predmet je mnogobrojnih dosadašnjih istraživanja. Najčešće su ona usmjerena obrazovanju za kulturu, dok se duhovna komponenta unutar kulturnog identiteta nedostatno istražuje. Upravo se ta duhovna komponenta kod djece i mladih može oplemeniti implementacijom nematerijalne kulturne baštine u suvremeni odgojno-obrazovni kontekst. Pregledom literature i dokumenata utvrđen je teorijski okvir u kojem su determinirani ključni pojmovi i njihova međuzavisnost s naglaskom na odgojno-obrazovnu ustanovu kao „čuvaricu“ nematerijalne kulturne baštine i kulturnog identiteta djece i mladih. Nameće se pitanje važnosti uloge odgojno-obrazovnih ustanova u kreiranju kulturnog identiteta. Iz ovog istraživačkog pitanja proizlazi hipoteza da odgojno-obrazovne ustanove imaju značajnu ulogu i moć u konstruiranju, promociji i implementaciji nematerijalne kulturne baštine s ciljem razvoja kulturnog identiteta djece i mladih u suvremenom globaliziranom društvu. Cilj je rada osvijestiti važnost uloge odgojno- obrazovnih ustanova u promicanju vrijednosti nematerijalne kulturne baštine za cjelovit razvoj kulturnog identiteta pojedinca. Iz postavljenog cilja operacionalizirani su zadatci istraživačkog rada. U radu se opisuju pojmovi: identitet, kultura i nematerijalna kulturna baština. Nadalje kontekstualiziraju se navedeni konstrukti s aspekta odgoja i obrazovanja te se utvrđuje uloga odgojno-obrazovnih ustanova u razvoju kulturnog identiteta. Analizira se integriranost nematerijalne kulturne baštine u predmetnim kurikulumima primarnog odgoja i obrazovanja. U radu se koristi deskriptivna i komparativna metoda te metode analize i sinteze. Metodom analize prikupljeni su podatci temeljem literature, prethodnih istraživanja i dokumenata. Metodom deskripcije postavljaju se, definiraju i opisuju teorijski konstrukti identiteta, kulture, nematerijalne kulturne baštine, odgoja i obrazovanja te se komparacijom prikazuje njihova interdisciplinarnost. Metodom sinteze uopćavaju se zaključci o važnosti implementacije navedenih teorijskih konstrukata u kontekst odgojno- obrazovnih ustanova. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na to kako odgojno-obrazovne ustanove imaju temeljnu ulogu u cjelovitom razvoju kulturnog identiteta pojedinca. Kontinuiranom implementacijom nematerijalne kulturne baštine u različite komponente odgojnoobrazovnog sustava baštini se vrijednost kulture kao duhovne tvorevine osobe i društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka