Pregled bibliografske jedinice broj: 1152981
Promicanje vrijednosti Nacionalnog kurikuluma u kontekstu razvoja socijalne kompetencije - primjena UPS modela
Promicanje vrijednosti Nacionalnog kurikuluma u kontekstu razvoja socijalne kompetencije - primjena UPS modela // Međunarodni znanstveno-stručni skup "Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi" - Knjiga sažetaka / Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Sisak: Dječji vrtić Sisak Stari, 2017. str. 187-188 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1152981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promicanje vrijednosti Nacionalnog kurikuluma u
kontekstu razvoja socijalne kompetencije -
primjena UPS modela
(Promoting the National curriculum values in the
context of developing social competence -
application of the UPS model)
Autori
Mikac, Martina ; Karlović, Matea ; Piri, Blaženka ; Cvitković Lisjak, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup "Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi" - Knjiga sažetaka
/ Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka - Sisak : Dječji vrtić Sisak Stari, 2017, 187-188
ISBN
978-953-57449-2-4
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup "Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi"
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontekst ; odgovornost ; potrebe ; upravljanje problemnim situacijama
(context ; responsibility ; needs ; problem situation management)
Sažetak
Odgovornost svakog društva u kojem dijete živi je omogućiti uvjete za ostvarivanje njegove dobrobiti i razvoj svih kompetencija, a tako i socijalne kompetencije. Stoga je misija našeg vrtića kreiranje, stvaranje i održavanje ukupnog konteksta (prostora, aktivnosti i odnosa) u kojem svi sudionici (djeca, roditelji, odgojitelji i ostali) kvalitetno zadovoljavaju svoje potrebe, uče i uživaju svoja prava i poštuju tuđa. Kontinuiranim radom s djecom na razumijevanju ljudskih potreba, dječjih prava te nenasilnom rješavanju sukoba osobito potičemo usvajanje vrijednosti koje ističe i Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Svakodnevne vrtićke situacije idealan su poligon za razvoj socijalnih vještina te ih osobito koristimo za učenje o potrebama i odgovornim načinima njihovog zadovoljavanja. Uz podršku odgojitelja, primjenom modela upravljanja problemnim situacijama (UPS model ; Modrić, 2016), dijete potičemo na refleksivno promišljanje o svojim i tuđim ponašanjima te mogućim izborima djelotvornijih ponašanja. Osim u spontanim situacijama, s djecom kontinuirano provodimo i planirane aktivnosti u kojima ona uče prepoznati osnovne psihološke potrebe i osvještavaju načine njihovog zadovoljavanja (izrada Albuma potreba i korištenje Figure čovjeka).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)