Pregled bibliografske jedinice broj: 1152168
Razvoj i utjecaj mobilne tehnologije na trgovinu na primjeru Republike Hrvatske
Razvoj i utjecaj mobilne tehnologije na trgovinu na primjeru Republike Hrvatske, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 1152168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i utjecaj mobilne tehnologije na trgovinu na
primjeru Republike Hrvatske
(Development and impact of mobile technology on trade
on the example of the Republic of Croatia)
Autori
Drmić, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
15.05
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Nikolić, Helena
Ključne riječi
mobilna tehnologija, mobilna trgovina, online kupnja, telekomunikacijsko tržište, Hrvatska
(mobile technology, mobile commerce, online purchase, telecommunication market, Croatia)
Sažetak
Mobilna tehnologija napravila je veliki iskorak u razumijevanju kvalitete i jednostavnosti modernog života. Njegova prisutnost vidljiva je i u brojnim gospodarskim sektorima. Ipak, ima iznimno mjesto u mobilnoj trgovini. Vidno je utjecao na razvoj tržišta i drastično promijenio odnos između potrošača i kupaca u odnosu na prodavače. Razvoj mobilne tehnologije i mobilnog interneta te porast broja mobilnih uređaja u svijetu omogućili su provođenje brojnih aktivnosti bez obzira na lokaciju korisnika. Dakle, utječe na nastanak i razvoj mobilne trgovine. Vremenska dimenzija, koja je također cijenjena danas, uvelike ide u prilog rastućoj preferenciji potrošača za mobilnu trgovinu. Jedan od polaznih ciljeva ovog rada bio je upoznavanje s nastankom i razvojem mobilne tehnologije, njezinim karakteristikama i specifičnostima. Dakle, cilj je bio steći uvid u učinkovito iskorištavanje prednosti mobilne tehnologije, posebno u segmentu mobilne trgovine. Glavni ciljevi ovog rada bili su: upoznati se s mobilnim tržištem u Hrvatskoj, istražiti praksu korištenja mobilnih telefona u obavljanju m- trgovine i prikupiti informacije o nekim općim stavovima ispitanika. Anketno istraživanje provedeno je na stanovnicima zagrebačkog područja. Na temelju pregledane literature i rezultata anketnog istraživanja evidentno je da je tržište mobilnih uređaja doživjelo neke velike promjene. Pokazalo se da mobilni uređaji imaju funkcionalniju upotrebu te da je sve učestalije korištenje više aplikacija. Ispitanici su sve skloniji kupnji putem interneta. Nadalje, oglasi imaju značajan utjecaj na želju za kupnjom i sam čin kupovine. Podaci o proizvodima i uslugama prikupljaju se putem pametnih telefona, ali još uvijek u nedostatku. Također, postoji određena doza straha pri kupnji putem mobilnih uređaja, ali to ne ometa mobilnu trgovinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija