Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1151906

Kompetencije knjižnične i informacijske pismenosti od škole do fakulteta


Kiš, Kristina; Plašćak, Bernardica
Kompetencije knjižnične i informacijske pismenosti od škole do fakulteta // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, 24 (2020), 1-2; 113-135 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1151906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije knjižnične i informacijske pismenosti od škole do fakulteta
(Library and information literacy from school to university)

Autori
Kiš, Kristina ; Plašćak, Bernardica

Izvornik
Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje (1331-145X) 24 (2020), 1-2; 113-135

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijska pismenost ; knjižnična pismenost ; edukacija ; osnovnoškolsko obrazovanje ; srednjoškolsko obrazovanje ; Filozofski fakultet u Osijeku
(information literacy, library literacy, education, elementary school, high school, Faculty of humanities and social sciences Osijek)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu kompetencija u području knjižnične i informacijske pismenosti studenata prve godine preddiplomskih studija Filozofskog fakulteta u Osijeku. Na početku akademske godine 2017/2018. provedena je anketa u papirnatom obliku sastavljena od 12 pitanja, na uzorku od 81 ispitanika (27% ukupno upisanih studenata u prvu godinu preddiplomskih studija) pri njihovu prvom posjetu Knjižnici. Podaci su obrađeni u statističkom programu SPSS. Istraživanjem se utvrdilo da studenti percipiraju da su ih kroz osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje po pitanju knjižnične i informacijske pismenosti češće educirali nastavnici, kolege u razredu i članovi obitelji, nego školski knjižničari. Za izradu školskih radova najčešće su koristili izvore s interneta, a zatim savjete nastavnika, AV-materijale, knjige i časopise. Kod samoprocjene znanja dominira veća sigurnost u vezi pretraživanja interneta, citiranja literature i procjene relevantnosti izvora literature, nego kod korištenja knjižničnih alata radi pronalaska potrebne literature. Premda su si studenti sami dodijelili slabije ocjene u tom području, postigli su prihvatljive rezultate na pitanjima iz praktičnog znanja vezanim uz knjižničnu pismenost. Stoga je za zaključiti da su studenti upoznati s knjižničnom i informacijskom pismenošću tijekom svog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, međutim, u nedovoljnoj mjeri i nedovoljno od strane knjižničara.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Kristina Kiš (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Kiš, Kristina; Plašćak, Bernardica
Kompetencije knjižnične i informacijske pismenosti od škole do fakulteta // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, 24 (2020), 1-2; 113-135 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Kiš, K. & Plašćak, B. (2020) Kompetencije knjižnične i informacijske pismenosti od škole do fakulteta. Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, 24 (1-2), 113-135.
@article{article, author = {Ki\v{s}, Kristina and Pla\v{s}\'{c}ak, Bernardica}, year = {2020}, pages = {113-135}, keywords = {informacijska pismenost, knji\v{z}ni\v{c}na pismenost, edukacija, osnovno\v{s}kolsko obrazovanje, srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, Filozofski fakultet u Osijeku}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}arstvo : glasnik Dru\v{s}tva knji\v{z}ni\v{c}ara Slavonije i Baranje}, volume = {24}, number = {1-2}, issn = {1331-145X}, title = {Kompetencije knji\v{z}ni\v{c}ne i informacijske pismenosti od \v{s}kole do fakulteta}, keyword = {informacijska pismenost, knji\v{z}ni\v{c}na pismenost, edukacija, osnovno\v{s}kolsko obrazovanje, srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, Filozofski fakultet u Osijeku} }
@article{article, author = {Ki\v{s}, Kristina and Pla\v{s}\'{c}ak, Bernardica}, year = {2020}, pages = {113-135}, keywords = {information literacy, library literacy, education, elementary school, high school, Faculty of humanities and social sciences Osijek}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}arstvo : glasnik Dru\v{s}tva knji\v{z}ni\v{c}ara Slavonije i Baranje}, volume = {24}, number = {1-2}, issn = {1331-145X}, title = {Library and information literacy from school to university}, keyword = {information literacy, library literacy, education, elementary school, high school, Faculty of humanities and social sciences Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font