Pregled bibliografske jedinice broj: 1151640
Organizacijski aspekti uspješnog upravljanja ustanovom za rani i predškolski odgoj
Organizacijski aspekti uspješnog upravljanja ustanovom za rani i predškolski odgoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1151640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijski aspekti uspješnog upravljanja ustanovom za rani i predškolski odgoj
(Organizational aspects of successful management of early and preschool institution)
Autori
Brico, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
09.08
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Kadum, Sandra ; Karačić, Marija
Ključne riječi
vođenje, stilovi vođenja, menadžment, ustanova, odgoj i obrazovanje, ravnatelj
(leadership, leadership styles, management, institution, upbringing and education, director)
Sažetak
Svaka ustanova za rani i predškolski odgoj mjesto je zajedničkog učenja, a karakteriziraju je zajedništvo i ravnopravno sudjelovanje. Stvaranjem nove paradigme postavki razvoja ranog djetinjstva i odgoja dolazi do promjena u načinu vođenja jer se od odgojno-obrazovnih ustanova zahtijeva usmjeravanje suvremenijim rješenjima naspram tradicionalnih. Zbog toga je područje menadžmenta i vođenja pridobilo veliki interes teoretičara i znanstvenika koji su započeli novu eru teorijskog definiranja modela stilova vođenja s ciljem pronalaženja rješenja koja će voditi uspješnijem razvoju organizacije. U radu se daje pregled teorijskih modela stilova vođenja, a zatim se neki od njih prikazuju u svjetlu organizacije rada ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Posebna pažnja je usmjerena na ulogu ravnatelja jer se potreba za profesionalizacijom tog poziva sve više ističe kao glavni uvjet za unaprjeđenje kvalitete odgojno-obrazovnog sustava. U radu se ističe važnost kvalitetnog odabira stila vođenja, te uvođenja promjena u području profesionalnog razvoja ravnatelja i svih osoba koje sudjeluju u donošenju odluka i rješavanju problema. Također, pretposljednje poglavlje rada posvećeno je dosadašnjim empirijskim istraživanjima odabiru stilova vođenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)