Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1151531

Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam


Kristijan Škaro
Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam, 2021., diplomski rad, diplomski, Veterinarki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1151531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam
(Organizational, financial and marketing characteristics of apitourism- oriented beekeeping)

Autori
Kristijan Škaro

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Veterinarki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2021

Stranica
74

Mentor
Cvitković, Denis ; Pavlak, Marina

Ključne riječi
Pčelarstvo, apiterapija, apiturizam, Hrvatsko apiterapijsko društvo, anketa
(Beekeeping, apitherapy, apitourism, Croatian apitherapy society, survey)

Sažetak
Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam Obzirom da se pčelari gotovo svakodnevno nalaze u novim iskušenjima, ponajprije vezanim uz klimatske promjene, ali i zarazne te nametničke bolesti pčela vidljivo je kako je pčelarstvo prilično nesigurno zanimanje ukoliko se ne razvije pčelarska proizvodnja i ne proširi paleta proizvoda i usluga u sklopu pčelarskog domaćinstva. Upravo iz toga razloga uključivanjem apiterapije i apiturizma u ponudu svaki bi pčelar bez prevelikih početnih ulaganja (osim u nadogradnju znanja) mogao imati novi dodatni izvor prihoda. S obzirom na to načinjen je i ovaj rad kako bi se na području Republike Hrvatske sagledala cijela slika pčelarstva, apiterapije i apiturizma te usporedila ponuda i potražnja za sada dostupnih pčelinjih proizvoda i usluga na tržištu. Istraživanje je provedeno u vidu tri ankete, od kojih je svaka bila usmjerena na jednu od tri ključne karike ovog tržišta (potrošače, pčelare i apiterapeute). Iz ankete usmjerene na potrošače (n=1796) je vidljivo da ih većina koristi pčelinje proizvode (96%) od kojih najviše med (95%) (cvjetni, 1ivadni i bagrem) te kozmetiku (74%) na bazi pčelinjih proizvoda. Anketa za pčelare (n=420) pokazala je kako je većini pčelara bavljenje pčelarstvom tek dopunsko poslovno zanimanje (44%) ili rekreacija (41%). Velik broj pčelara ne bavi se apiterapijom (91%), a o bavljenju tom djelatnosti dio nije niti razmišljao (20%). Anketom za apiterapeute (n=25) utvrdili smo da je za većinu bavljenje pčelarstvom dopunsko zanimanje (63%) ili rekreacija (29%) dok se manje od pola bavi apiterapijom (40%), od kojih je nekolicina tu djelatnost i registrirala (20%). Cijena za 30 minuta boravka u apiinhalacijskim komorama kreće se od 30 do 50 HRK, dok cijene cvjetnog/livadnog meda variraju od 30 do 80HRK.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Veterinarska medicina



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veterinarski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Pavlak (mentor)

Avatar Url Denis Cvitković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kristijan Škaro
Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam, 2021., diplomski rad, diplomski, Veterinarki fakultet, Zagreb
Kristijan Škaro (2021) 'Organizacijska, financijska i marketinška obilježja pčelarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam', diplomski rad, diplomski, Veterinarki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2021}, pages = {74}, keywords = {P\v{c}elarstvo, apiterapija, apiturizam, Hrvatsko apiterapijsko dru\v{s}tvo, anketa}, title = {Organizacijska, financijska i marketin\v{s}ka obilje\v{z}ja p\v{c}elarskog gospodarstva usmjerenog na apiturizam}, keyword = {P\v{c}elarstvo, apiterapija, apiturizam, Hrvatsko apiterapijsko dru\v{s}tvo, anketa}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2021}, pages = {74}, keywords = {Beekeeping, apitherapy, apitourism, Croatian apitherapy society, survey}, title = {Organizational, financial and marketing characteristics of apitourism- oriented beekeeping}, keyword = {Beekeeping, apitherapy, apitourism, Croatian apitherapy society, survey}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font