Pregled bibliografske jedinice broj: 1151002
Procjena profesionalizma na Facebook profilima studenata i nastavnika medicine i dentalne medicine
Procjena profesionalizma na Facebook profilima studenata i nastavnika medicine i dentalne medicine // Acta stomatologica Croatica. 2021 ; 55:2
Rovinj, Hrvatska, 2021. str. 228-229 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1151002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena profesionalizma na Facebook profilima
studenata i nastavnika medicine i dentalne medicine
(An assessment of professionalism between medical and
dental students’ and faculty Facebook profile)
Autori
Vukušić Rukavina, Tea ; Machala Poplašen, Lovela ; Majer, Marjeta ; Marelić, Marko ; Viskić, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Acta stomatologica Croatica. 2021 ; 55:2
/ - , 2021, 228-229
Skup
7. Međunarodni kongres Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 21.05.2021. - 22.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalizam ; facebook profili ; studenti ; nastavnici ; medicina ; dentalna medicina
(professionalism ; medical students ; dental students ; faculty ; facebook profiles)
Sažetak
Uvod: Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti i usporediti razinu online profesionalizma na Facebook profilima dostupnim za javno gledanje među studentima i nastavnicima Medicinskog (MEF) i Stomatološkog (SFZG) fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Materijali i metode: Konačni uzorci za analizu sadržaja Facebook profila izrađeni su slučajnim uzorkom od 16, 7% svih nastavnika i studenata sa oba fakulteta. Pretraživanje je izvršeno putem novog Facebook računa, koji nije povezan ni s jednim drugim profilom. Profili su kategorizirani kao "privatni" ili "javni". Svaki je profil naknadno bodovan s obzirom na profesionalnost na temelju prethodno objavljene sheme kodiranja. Rezultati: Konačni uzorak studenata činilo je 325 od 1951 (16, 7%) studenata MEF-a i 94 od 565 (16, 7%) studenata SFZG-a (n = 419). Konačni uzorak nastavnika činilo je 86 od 516 (16, 7%) nastavnika MEF-a i 28 od 166 (16, 8%) SFZG-a (n = 114). Ukupno 252 (60, 5%) studenta nasuprot 44 (38, 6%) nastavnika imalo je javno prepoznatljive Facebook profile, a za 157 (37, 5%) studenata naspram 47 (41, 2%) nastavnika bilo je nemoguće utvrditi imaju li Facebook profil (P <0, 001). Među studentima i nastavnicima koji su imali javno prepoznatljive Facebook profile 251 (99, 6%) studenata naspram 42 (95, 5%) nastavnika imalo je privatni račun (ograničeni pristup) (P = 0, 059). Nije bilo značajne razlike između studenata i nastavnika u pogledu objavljivanja neprofesionalnih sadržaja. 45 (17, 9%) studenata nasuprot 11 (25%) nastavnika imalo je potencijalno neprofesionalan sadržaj na svom profilu, dok je 3 (1, 2%) studenta naspram 1 (2, 3%) nastavnika imalo definitivne povrede profesionalizma na svom profilu (P = 0, 44). Zaključak: Na Facebook profilima studenata i nastavnika bila je vidljiva zabrinjavajuća razina neprofesionalnog sadržaja. Studenti i nastavnici moraju biti u potpunosti svjesni svoje profesionalne odgovornosti u okruženju društvenih mreža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Dentalna medicina, Sociologija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-2140 - Opasnosti i prednosti društvenih mreža: e-profesionalizam zdravstvenih djelatnika (SMePROF) (Vukušić Rukavina, Tea, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Stomatološki fakultet, Zagreb,
Medicinski fakultet, Zagreb
Profili:
Lovela Machala Poplašen
(autor)
Tea Vukušić Rukavina
(autor)
Marjeta Majer
(autor)
Marko Marelić
(autor)
Joško Viskić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- MEDLINE