Pregled bibliografske jedinice broj: 1150991
Učinkovite strategije učenja i kreativne metode poučavanja hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi
Učinkovite strategije učenja i kreativne metode poučavanja hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 1; 275-308 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1150991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovite strategije učenja i kreativne metode
poučavanja hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi
(Effective learning strategies and creative methods
of teaching the croatian language in early primary
school education)
Autori
Lazzarich, Marinko
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 70
(2021), 1;
275-308
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
jezično izražavanje, književnost, literarna komunikacija, međupredmetne korelacije, učenik
(linguistic expression, literature, literary communication, interdisciplinary correlations, student)
Sažetak
Učenje je važan proces u intelektualnom sazrijevanju i socijalizaciji ličnosti, a određuju ga brojne komponente među kojima su najvažnije kognicija, motivacija i emocije. Kako suvremena nastava zahtijeva aktivnu ulogu učenika u procesu učenja, ključni element za uspješno učenje jest kvalitetno poučavanje. Učiteljima je glavni izazov kako pobuditi interes među učenicima za obrazovno područje, stoga se poučavanje treba temeljiti na izboru primjerenih pristupa i postupaka. U ovom radu raspravljalo se o učinkovitim strategijama i oblicima učenja u nastavi Hrvatskoga jezika na nižem stupnju primarnoga obrazovanja, u razrednoj nastavi. Hrvatski jezik složen je nastavni predmet, stoga funkcionalna nastava jezika i književnosti zahtijeva svrhovitost metoda i oblika rada. Motrili smo primjenjivost suradničkoga, iskustvenoga i samoreguliranoga učenja. Priloženi su različiti kreativni postupci u ranoj fazi učenja jezika te ponuđene smjernice za rad s učenicima u razrednoj nastavi. Važno je učenicima omogućiti situacije u kojima će osvijestiti svoj proces učenja i preuzeti odluke o tome kako će ostvariti planirane ishode i ciljeve učenja. Learning is an important process in the intellectual maturation and socialization of a person. It is determined by numerous components, the most important being cognition, motivation and emotions. As modern teaching requires an active role of students in the learning process, a key element for successful learning is quality teaching. Teachers’ main challenge is how to arouse interest among students for the educational field. Thereby, teaching should be based on the choice of approaches and procedures. In this paper were discussed effective strategies and forms of learning in the teaching of the Croatian language at the lower level of primary education, in the classroom teaching. The Croatian language is a complex teaching subject, so the functional teaching of language and literature requires the purposefulness of methods and forms of work. We monitored the applicability of collaborative, experiential and self-regulated learning. Attached are various creative procedures in the early stages of language learning, and offer guidelines for working with students in the classroom. It is important to facilitate situations in which students will become aware of their learning process and make decisions about how to achieve the planned learning outcomes ang goals.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- LLBA