Pregled bibliografske jedinice broj: 1150928
KLINIČKO ZNANJE STUDENATA U ODREĐIVANJU PROBLEMA VEZANIH ZA LIJEKOVE
KLINIČKO ZNANJE STUDENATA U ODREĐIVANJU PROBLEMA VEZANIH ZA LIJEKOVE, 2020., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet (Farmacija), Split
CROSBI ID: 1150928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KLINIČKO ZNANJE STUDENATA U ODREĐIVANJU PROBLEMA
VEZANIH ZA LIJEKOVE
(STUDENTS CLINICAL KNOWLEDGE IN ASSESSMENT OF DRUG
RELATED PROBLEMS)
Autori
Topić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet (Farmacija)
Mjesto
Split
Datum
30.10
Godina
2020
Stranica
49
Mentor
Modun, Darko
Ključne riječi
Nuspojava lijeka, farmaceutske usluge, znanje o zdravlju, studenti farmacije, studenti medicine, ankete i upitnici
(Drug-related side effects and adverse reactions, pharmaceutical services, health knowledge attitudes practise, pharmacy students, medical students, surveys)
Sažetak
Cilj: Cilj istraživanja bio je ispitati kliničko znanje studenata Farmacije i Medicine u određivanju problema vezanih za lijekove. Materijal i metode: Istraživanje je provedeno među studentima Farmacije i Medicine Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Splitu. Za ispitivanje je korištena Anketa o problemima vezanim za lijekove bazirana na 9 kliničkih slučajeva s ponuđenim višestrukim izborom (40 tvrdnji ukupno). Istraživanje je provedeno internetskim putem koristeći alat Google forms, zbog epidemiološke situacije uzrokovane epidemijom COVID-19. Ispitanici su procjenjivali relevantnost ili prikladnost svake pojedine izjave koristeći Likertovu skalu sa sedam mogućih odgovora. U usporedbi s originalnom verzijom anketnog upitnika dodana su pitanja o kroničnoj bolesti, korištenju lijekova, nuspojavi lijeka i drugih problemima vezanim za lijekove. Predložene izjave imale su za cilj procjenu sposobnosti prepoznavanja, prikupljanja relevantnih informacija o DRP-ovima i davanja odgovarajućih preporuka za njihovo rješavanje. Svaka izjava je prikladno vrednovana te je maksimalni mogući rezultat bio 80, a minimalni 0. Rezultati istraživanja prikazani su kao cijeli brojevi i postotci, odnosno medijan i interkvartilni raspon, u ovisnosti o tome gdje je bilo prikladno. Ukupan broj bodova između studenata pojedinih studija i između studenata pojedinih godina studija uspoređen je Kruskal- Wallis testom, a razina statističke značajnosti postavljena je na p<0, 05. Rezultati: U istraživanju o problemima vezanima za lijekove je sudjelovao ukupno 101 student. Većina uključenih ispitanika bila je ženskog spola, a oko jedna trećina ispitanika bili su studenti Farmacije. Medijan razine kliničkog znanja u određivanju problema vezanih za lijekove studenata Farmacije bio je 39 (30-44), a studenata Medicine 39 (33-47) te nije pronađena značajna razlika između ove dvije skupine. Međutim, utvrđena je značajna razlika između studenata 4. i 5. godine Farmacije, s pripadajućim medijanima 28, 5 (26-38, 5) i 41 (38- 49), p<0, 001. Značajna razlika nije pronađena među 5. i 6. godine studija Medicine. Zaključak: Istraživanjem je utvrđena značajna razlika u razini kliničkoga znanja u određivanju problema vezanih za lijekove među ispitanicima 4. i 5. godine Studija farmacije. Studenti 5. godine Farmacije ostvarili su bolje rezultate od studenata 4. godine Farmacije. Istraživanjem je pokazano da nema značajne razlike u kliničkim znanjima iz DRP-ova među studentima Farmacije i Medicine. Istraživanjem je pokazano da ne postoji značajna razlika u kliničkome znanju između 5. i 6. godine Studija medicine. Utvrđen je značaj više razine obrazovanja i usavršavanja kompetencija u cilju uspješnijeg prepoznavanja, preveniranja i rješavanja DRP-ova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Farmacija