Pregled bibliografske jedinice broj: 1150699
Gamulinovi pogledi na stare majstore iz zbirke Ante Topića Mimare
Gamulinovi pogledi na stare majstore iz zbirke Ante Topića Mimare // Raspored izlaganja i knjiga sažetaka. Za Grgu Gamulina: Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910.–1997.), Zagreb, 7. i 8. listopada 2021. / Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Trška, Tanja (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2021. str. 24-24 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1150699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gamulinovi pogledi na stare majstore iz zbirke Ante
Topića Mimare
(A)
Autori
Ferenčak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Raspored izlaganja i knjiga sažetaka. Za Grgu Gamulina: Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910.–1997.), Zagreb, 7. i 8. listopada 2021.
/ Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Trška, Tanja - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2021, 24-24
ISBN
978-953-7875-92-3
Skup
Za Grgu Gamulina: Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910. - 1997.)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU ; Ante Topić Mimara ; provenijencija umjetnina ; Berlin ; tržište umjetnina
(The Strossmayer Gallery of Old Masters of the Croatian Academy of Sciences and Arts ; Ante Topić Mimara ; provenance research ; Berlin ; art market)
Sažetak
Kolekcionar Ante Topić Mimara (1898. – 1987.) u kulturnu se javnost uključio 1960-ih kada je njegovom zaslugom Strossmayerova galerija obogaćena s više desetaka umjetnina. Narednih godina korpus muzejske baštine Zagreba u nekoliko je navrata upotpunjen s više tisuća umjetnina, a ulazak pozamašnog broja predmeta dotada koncentriranih u rukama jedne osobe nametnuo je potrebu sustavnog povijesno-umjetničkog istraživanja kolekcije nepoznatoga podrijetla. Grgo Gamulin bio je među prvim domaćim povjesničarima umjetnosti koji su pokazali zanimanje za Topićevu zbirku i među prvima je 1960-ih godina posjetio kolekcionara, tada nastanjenog u Salzburgu, te o zbirci objavio kratak novinski tekst. U kasnijim je desetljećima u obiman popis djela starih majstora kojih se dotakao u svome istraživačkom radu uključio i nekoliko slika iz Topićeve zbirke, već prezentiranih u Strossmayerovoj galeriji i u Muzeju Mimara. S obzirom na kontroverznu auru oko Topićeve zbirke, Gamulinove su spoznaje utemeljene na istraživačkom radu prihvaćene kao vrijedan doprinos poznavanju umjetnina te su ih inaugurirale u okvire domaće povijesti umjetnosti. Izlaganjem je razmotrena uloga Grge Gamulina u afirmaciji Topićeve zbirke u hrvatskoj povijesti umjetnosti te uz to vezana dosad neobjavljena zakulisna neslaganja suvremenika zabilježena u arhivskoj građi. Uz to, preispitana je atributivna problematika pojedinih slika iz Topićeve zbirke za koje se u svojim studijama zanimao Grgo Gamulin, a koje su podrijetlom vezane uz berlinske zbirke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Napomena
Ovaj je rad financirala Hrvatska zaklada za znanost projektom IP-2020-02-1356 Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResearch).
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2020-02-1356 - Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResear) (Dulibić, Ljerka, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Ivan Ferenčak
(autor)