Pregled bibliografske jedinice broj: 114930
Jezična usporedba u hrvatskom i slovenskom: izražavanje posvojnosti u predškolskoj dobi
Jezična usporedba u hrvatskom i slovenskom: izražavanje posvojnosti u predškolskoj dobi // Treći hrvatski slavistički kongres
Zadar, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 114930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična usporedba u hrvatskom i slovenskom: izražavanje posvojnosti u predškolskoj dobi
(Language Comparison in Croatian and Slovenian: The Expression of Possessivity In Preschool Children)
Autori
Kuvač, Jelena ; Kranjc, Simona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treći hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 15.10.2003. - 19.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
međujezična usporedba; posvojnost; jezični razvoj
(crosslinguistic comparison; possessivity; language development)
Sažetak
U zadnjih su se nekoliko godina značajno intenzivirale međujezična istraživanja u hrvatskome jeziku. Usporedbe dječjeg jezičnog razvoja među srodnim jezicima pridonose bržem i lakšem rasvjetljavanju velikog broja pitanja. Ta se pitanja odnose prvenstveno na način usvajanja pojedinih jezičnih elemenata, redoslijed njihova razvoja te na čimbenike koji utječu kako na uredni tako i na narušeni jezično-govorni razvoj. Kako su hrvatski i slovenski genetski i tiploški srodni jezici međusobnom jezičnim usporedbama nastoje se riješiti ta pitanja. Ovaj je rad rezultat zajedničkog projeka kojemu je cilj ispitivanje jezika i razvijanje komunikacijskih sposobnosti kod djece predškolske dobi. Namjera je rada ispitati razlike i sličnosti u izražavanju posvojnosti između hrvatske i slovenske djece. Kako bi se dobili podaci potrebni za jezičnu usporedbu ispitat će se djeca u dobi od 4 do 6 godine. Podaci će se dobiti na zadacima paradigme posvojnih zamjenica na temelju posebno osmišljenih sličica. Tako provedeno ispitivanje omogućit će nam s jedne strane spoznaje o načinu usvajanja posvojnih zamjenica i uvid u poteškoće koje djeca imaju u njihovoj upotrebi. S druge strane dobivamo i uvid u morfološke pogreške koje se pri tome javljaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)