Pregled bibliografske jedinice broj: 1148900
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1148900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje
jezične pismenosti
(Early Reading to Children: Relation to Children's
Language Literacy)
Autori
Obradović, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
07.10
Godina
2021
Stranica
39
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
jezična pismenost ; rano čitanje djeci ; fonološke sposobnosti ; govorno-jezični poremećaji ; slikovnice ; dječje knjige
(language literacy ; early reading to children ; phonological abilities ; speech and language disorders ; picture books ; children's books)
Sažetak
Iscrpnom analizom komponenti koje utječu na razvoj jezične pismenosti, počevši od analize nje same, preko analize utjecaja razvoja govora u djece rane i predškolske dobi i na kraju analize uloge ranog čitanja djeci, ustanovljena je značajna korelacija između navedenih komponenti. Uočeno je da postojanje govornih i jezičnih poremećaja značajno utječe na smanjivanje dječje govorne i čitalačke kompetencije, a time i na samu pismenost. Poseban se naglasak stavlja na važnost fonoloških sposobnosti u govorno-jezičnom razvoju i razvoju čitanja. Uloga roditelja i odgojitelja je u poticanju zdravog razvoja govora brigom o zdravlju i provođenjem različitih jezičnih aktivnosti, a zatim i u prevenciji nastanka govorno-jezičnih poremećaja. Osim toga, značajna je njihova uloga u poticanju čitalačke motivacije kod djece, s naglaskom na upotrebu slikovnica i dječjih knjiga u aktivnostima čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija