Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1148900

Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti


Obradović, Mirna
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1148900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti
(Early Reading to Children: Relation to Children's Language Literacy)

Autori
Obradović, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
07.10

Godina
2021

Stranica
39

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
jezična pismenost ; rano čitanje djeci ; fonološke sposobnosti ; govorno-jezični poremećaji ; slikovnice ; dječje knjige
(language literacy ; early reading to children ; phonological abilities ; speech and language disorders ; picture books ; children's books)

Sažetak
Iscrpnom analizom komponenti koje utječu na razvoj jezične pismenosti, počevši od analize nje same, preko analize utjecaja razvoja govora u djece rane i predškolske dobi i na kraju analize uloge ranog čitanja djeci, ustanovljena je značajna korelacija između navedenih komponenti. Uočeno je da postojanje govornih i jezičnih poremećaja značajno utječe na smanjivanje dječje govorne i čitalačke kompetencije, a time i na samu pismenost. Poseban se naglasak stavlja na važnost fonoloških sposobnosti u govorno-jezičnom razvoju i razvoju čitanja. Uloga roditelja i odgojitelja je u poticanju zdravog razvoja govora brigom o zdravlju i provođenjem različitih jezičnih aktivnosti, a zatim i u prevenciji nastanka govorno-jezičnih poremećaja. Osim toga, značajna je njihova uloga u poticanju čitalačke motivacije kod djece, s naglaskom na upotrebu slikovnica i dječjih knjiga u aktivnostima čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Obradović, Mirna
Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
Obradović, M. (2021) 'Rano čitanje djeci: poveznice s razvojem dječje jezične pismenosti', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Obradovi\'{c}, Mirna}, year = {2021}, pages = {39}, keywords = {jezi\v{c}na pismenost, rano \v{c}itanje djeci, fonolo\v{s}ke sposobnosti, govorno-jezi\v{c}ni poreme\'{c}aji, slikovnice, dje\v{c}je knjige}, title = {Rano \v{c}itanje djeci: poveznice s razvojem dje\v{c}je jezi\v{c}ne pismenosti}, keyword = {jezi\v{c}na pismenost, rano \v{c}itanje djeci, fonolo\v{s}ke sposobnosti, govorno-jezi\v{c}ni poreme\'{c}aji, slikovnice, dje\v{c}je knjige}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Obradovi\'{c}, Mirna}, year = {2021}, pages = {39}, keywords = {language literacy, early reading to children, phonological abilities, speech and language disorders, picture books, children's books}, title = {Early Reading to Children: Relation to Children's Language Literacy}, keyword = {language literacy, early reading to children, phonological abilities, speech and language disorders, picture books, children's books}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font