Pregled bibliografske jedinice broj: 1148777
Ljudski potencijali kao ključan čimbenik za uspjeh organizacije
Ljudski potencijali kao ključan čimbenik za uspjeh organizacije, 2021., postdiplomski specijalisticki, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1148777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ljudski potencijali kao ključan čimbenik za uspjeh
organizacije
(Human resources as a key factor for the success of
the organization)
Autori
Vidačaić, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
07.10
Godina
2021
Stranica
116
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
ljudski potencijali ; planiranje ; motivacija ; nagrađivanje ; konflikti ; istraživanje ; teorije uspjeha poduzeća
(human resources ; planning ; motivation ; rewarding ; conflicts ; research ; theories of company success)
Sažetak
Ljudi su najveća vrijednost na Zemlji, njihove se karakteristike i znanja ne mogu kopirati, ukrasti ili zamijeniti. Svaka ozbiljna organizacija zna koliko su ljudi bitni za posao i napredovanje te za postizanje kvalitetnih rezultata na svim razinama. Stoga, u 21. stoljeću, pored svih novih i naprednih tehnika, tehnologije, digitalizacije i automatizacije, ne smiju se zaboraviti ljudski potencijali jer ljudi su ključan čimbenik sa kojima sve počinje i završava. Planiranje i predviđanje broja zaposlenih je vrlo važan elemenat jer svako poduzeće mora unaprijed dobro sve isplanirati i predvidjeti koliko ljudi je potrebno da bi mogli kvalitetno funkcionirati. Dakako, uz to se povezuje i analiza te kreiranje radnih mjesta, budući da se mora znati kakva su radna mjesta potrebna, koja su zauzeta, a kojima je potreban svježi ljudski kapital. Ne smije se zaboraviti da se ljudski potencijali moraju kontinuirano pratiti, odnosno mora se pratiti uspješnost kako bi se znalo gdje su poduzeća, što moraju raditi da bi bila bolja, učinkovitija i napredovala u svakom segmentu. Jasno je da svaki čovjek mora imati i neki određeni motiv kako bi mogao raditi i napredovati. Kako su ljudi različiti, tako su i motivi različiti, međutim, moraju postojati jer su oni ključni za postizanje dobrih rezultata. Uz dobre i kvalitetne rezultate moraju doći adekvatne nagrade, što poduzeća moraju uraditi kako bi se pokazalo poštovanje i zahvalnost radnicima koji marljivo rade i doprinose poduzeću. Svaka zajednica dobro funkcionira ako su ljudski odnosi dobri. Stoga, radni odnosi u poduzeću moraju biti kvalitetni i na dobroj razini, jer inače može doći do velikih sukoba i neslaganja, što vodi poduzeće u lošem i krivom pravcu. Svi djelatnici moraju dobivati kvalitetno pružanje usluga, što svaka organizacija mora imati kako bi ljudi mogli raditi u normalnim uvjetima. U svakom poduzeću ljudi žele napraviti i kvalitetnu karijeru. Ako postoji kvalitetan interes pojedinca, može napraviti značajnu karijeru u nekom poduzeću te tako ostvariti i privatni i poslovni interes. Elektroničko učenje je od velike važnosti te predstavlja kako sadašnjost tako i budućnost u smislu učenja i savladavanja gradiva. Sigurnost i zdravlje svakog radnika mora biti imperativ i temeljna zadaća svakom poduzeću, jer ljudi su ključan čimbenik uspjeha. Gdje su ljudi, tu su i konflikti. Uvijek se zna dogoditi situacija da se netko ne slaže, ima drugačiju viziju, mišljenje ili tumačenje, stoga uvijek može doći do nekog nesporazuma ili malog konflikta, što poduzeće mora znati regulirati. Također, postoje i oblici poremećenog ponašanja ljudskih potencijala tijekom radnog vremena, što svaka tvrtka mora znati riješiti ispravno. Postoje još i teorije uspjeha organizacija koje su navedene u radu te mogu poslužiti svim djelatnicima da dobiju drugačiji pogled na uspjeh. Cilj istraživanja je bio da se istraže te prošire sve aktualne činjenice, znanja i spoznaje, odnosno teorijske spoznaje o ljudskim potencijalima, u smislu kako i na koji način se oni mogu najbolje iskoristiti i kvalitetno upotrijebiti za dobrobit organizacija i to na svim razinama. Rezultati istraživanja su vrlo kvalitetni i pozitivni. Na kraju se potvrdila hipoteza da uspjeh svakog poduzeća ili organizacije najviše ovisi o kvaliteti ljudskih potencijala, stoga je evidentno da poduzeća moraju ulagati u razvoj ljudskih potencijala kako bi postigla određena konkurentska prednost na tržištu pred drugima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija