Pregled bibliografske jedinice broj: 1148775
Primjena kompetencijskog pristupa s ciljem upravljanja znanjem u organizacijama
Primjena kompetencijskog pristupa s ciljem upravljanja znanjem u organizacijama, 2021., postdiplomski specijalisticki, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1148775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena kompetencijskog pristupa s ciljem
upravljanja znanjem u organizacijama
(Application of the competency-based approach with
the objective of knowledge management in
organisations)
Autori
Kuštelega, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
07.10
Godina
2021
Stranica
120
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
kompetencije ; ljudski potencijal ; upravljanje znanjem ; rukovođenje ; kompetentnost organizacije ; modeli kompetencija
(competencies ; human resources ; knowledge management ; management ; organization competency ; competency-based models)
Sažetak
Ovim radom želi se prikazati primjena kompetencijskog pristupa te utjecaj kompetentnosti ljudskog potencijala u organizacijama s ciljem upravljanja znanjem i održavanja konkurentske prednosti. Kompetencije se mogu odrediti kao oblik ponašanja i sposobnost uspješnog obavljanja posla ili određenih zadataka, ukratko kompetencije su pretpostavke za radnu uspješnost. Definiranjem i implementacijom kompetencijskih modela u organizacije učinkovito se upravlja znanjem, što dovodi do neprestanog unapređenja organizacije i postizanja ciljeva. Kompetentnost organizacije umanjuje slučajnost odnosno neizvjesnost u procesu upravljanja u današnjem neizvjesnom dinamičkom okruženju. Kroz definiranje pojmova kompetencija, ključnih kompetencija, upravljanja znanjem, upravljanja ljudskim potencijalima, rukovođenja te uvođenja modela kompetencija može se shvatiti sam proces uvođenja kompetencijskih modela u organizacije, a cilj je održavanje konkurentnosti organizacije i približavanje željenom stanju. Na temelju dobivenih rezultata istraživanja može se zaključiti kako većina ispitanika prepoznaje opće kompetencije i ima razvijene ključne kompetencije potrebne za kvalitetan život i rad u pojedinim organizacijama, nadalje dokazuje se važnost aktivnosti poput stažiranja, edukacija i mentorstva koje utječu na vještine za rad u organizacijama i razvijanje kompetencija, a ujedno su povezane sa razvojem kvalitete učenja i upravljanja znanjem te osiguravaju pozitivnu korporacijsku klimu. Isto tako, može se zaključiti da procjena kompetencija ljudskih resursa i rukovodstva osigurava ekonomično upravljanje znanjem u organizacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija