Pregled bibliografske jedinice broj: 1147948
Utjecaj animiranog sadržaja na različite dobne skupine
Utjecaj animiranog sadržaja na različite dobne skupine, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj animiranog sadržaja na različite dobne skupine
(Influence of animated content on different age groups)
Autori
Ramljak, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2021
Stranica
32
Mentor
Mustić, Daria
Ključne riječi
animirani sadržaj, mediji, djeca
(animated content, media, children)
Sažetak
Bilo koji pogled na život ljudi svih dobnih skupina danas nije moguće izuzeti te ga opisati ili analizirati bez utjecaja medija. Mediji sve više istiskuju mjesto drugim načinima socijaliziranja (obitelj, vrtić, škola, fakultet, radno mjesto…) te tako najneposrednije utječu na stvaranja ili promjenu vrijednosti i stila ponašanja jedinke. Kao i sve ostale grupe medija, oni imaju ambivalentnu ulogu te su ujedno dužni obrazovati i informirati gledatelja, ali im negativan aspekt čini sofisticirano manipuliranje skupina odgovarajućim sadržajem prilagođenim dobi. Odabrani kontekst medija koji ćemo raščlaniti su prvo ilustrirani pa animirani mediji budući da su usko povezani. Svaki sadržaj koji nam je dostupan formira naše stavove, vrijednosti i razmišljanja te je na njihovu tvorcu velika odgovornost. Dijete nije sposobno samo prosuditi što na njega ima dobar, a što loš utjecaj te ne može niti filtrirati sadržaj koji gleda. Zato su tu odrasli da mu prenesu vrijednosti kako bi ih on kad odraste mogao pratiti, a do tada mu je potrebna kontrola. Adolescentska dob je podložna vanjskim utjecajima koji pobuđuju intrinzične potrebe za promjenom fizičkog i nepoštovanjem psihičkog stanja ukoliko se ne uklapaju u teško dostižne i nerealne društvene norme. animirani sadržaj oni najviše koriste i za edukativni i zabavni sadržaj. Na odraslima leži briga samih za sebe što ne znači da je svaki sadržaj njima koristan i primjeren. Svaka je osoba tijekom cijelog života podložna promjenama i adaptaciji sukladno tom što čuje i vidi, što se oko njega događa i na što se navikava. Budući da postojimo u vremenskoj etapi gdje je čovječanstvo poprilično usredotočeno na konzumerizam i komercijalizam, marketing u našim životima zauzima mjesto i igra ulogu više nego smo svjesni. Podsvijest je vrlo moćan segment naše psihe na koju je lako utjecati te ona lako utječe na nas i ljude oko nas. Animirani mediji nam u tome istovremeno i pomažu i odmažu svojom fluidnom prilagodbom i beskonačnim mogućnostima koje opisuju bilo realan ili imaginaran svijet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Dizajn