Pregled bibliografske jedinice broj: 1147876
Odnos univerzalnog i lokalnog na primjeru renesansne resemantizacije jednog antičkog spomenika
Odnos univerzalnog i lokalnog na primjeru renesansne resemantizacije jednog antičkog spomenika // VI. kongres hrvatskih povjesničara: Kultura, Zbornik sažetaka i raspored rada
Rijeka, Hrvatska, 2021. str. 61-61 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1147876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos univerzalnog i lokalnog na primjeru renesansne
resemantizacije jednog antičkog spomenika
(Relation between the universal and the local on the example of the
Renaissance resemantization of an ancient Roman monument)
Autori
Borić, Laris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VI. kongres hrvatskih povjesničara: Kultura, Zbornik sažetaka i raspored rada
/ - , 2021, 61-61
Skup
VI. kongres hrvatskih povjesničara ''Kultura''
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 29.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
slavoluk, Zadar, Bitka kod Lepanta, mletačka Dalmacija, klasični jezik arhitekture
(arch, Zadar, Melllia Anniana, Battle of Lepanto, Venetian Dalmatia, classical architectural language)
Sažetak
U izlaganju će se razmatrati uloga koju je u uspostavi i razvoju zadarskog komunalnog identiteta u humanističkom ključu tijekom 15. i 16. stoljeća odigrao antički slavoluk Melije Anniane. Taj je fragment antičke strukture obilježio samu zoru procvata humanističke kulture u Zadru, čija je obnova 1434. potaknuta opatom Petrom Kršavom odigrala ključnu ulogu u sidrenju tog univerzalnog koncepta u lokalnu, komunalnu svijest grada u kojemu antičke tradicije ni ranije nisu bile utrnute. O tom je činu potom izvijestio proto-arheolog Ciriaco de Pizzecoli pa je ugledni arhitekt Francesco di Giorgio Martini izmaštao svoju verziju Melijinog slavoluka, a veliko je finale ta struktura doživjela neposredno nakon Bitke kod Lepanta kada je po treći put resemantizirana u kontekst duge tradicije pomorskih bitaka od antike do danas, kao analogija slavoluka koji su na sličan način bili obilježeni u Rimu i Veneciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti