Pregled bibliografske jedinice broj: 1147553
Stručno usavršavanje knjižničara knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci : stanje, mogućnosti, izazovi
Stručno usavršavanje knjižničara knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci : stanje, mogućnosti, izazovi // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 305-324 doi:10.30754/vbh.61.2.699 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1147553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručno usavršavanje knjižničara knjižničnog sustava
Sveučilišta u Rijeci : stanje, mogućnosti, izazovi
(PROFESSSIONAL TRAINING/ CONTINUING
EDUCATION OF LIBRARIANS WITHIN THE UNIVERSITY
OF RIJEKA LIBRARY NETWORK)
Autori
Kosić, Sanja ; Heberling Dragičević, Sanja
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61
(2018), 2;
305-324
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; stalno stručno usavršavanje ; Sveučilišni riječki knjižnični sustav
(lifelong learning, continuing education, University of Rijeka’s library network)
Sažetak
Cilj. Cilj je rada prikazati opću sliku stanja stručnog usavršavanja knjižničarskog osoblja stalno zaposlenog u knjižnicama sastavnica Sveučilišta u Rijeci, a koje zajedno čine Sveučilišni riječki knjižnični sustav (SveRiKS). Nastoje se utvrditi problemi u realizaciji stručnog usavršavanja te mogućnosti njihova prevladavanja u ovkiru SveRiKS-a, kao i potrebe stručnog usavršavanja u budućnosti. Pristup/metodologija/dizajn. Na temelju podataka o realiziranim programima cjeloživotnog učenja namijenjenim knjižničarskom osoblju SveRiKS-a u razdoblju 2013.–2017. provedeno je anketno ispitivanje kako bi se utvrdili stavovi i mišljenja samih knjižničara o stručnom usavršavanju u promatranom razdoblju, preprekama na koje nailaze te potrebama i poželjnom načinu realizacije u budućnosti. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazuju da se programi stručnog usavršavanja knjižničarskog osoblja SveRiKS-a provode redovito, a sadržaji edukacija u skladu su s promjenama i zahtjevima okruženja. Knjižničarsko osoblje kontinuirano se stručno usavršava te jasno procjenjuje probleme i svoje potrebe u kontekstu cjeloživotnog učenja. Podaci ukazuju na to da temeljne knjižničarske kompetencije više nisu dovoljne za poslove koji se obavljaju, a kraće edukacije s temama izravno primjenjivim na konkretne poslove pokazuju se kao jedno od rješenja. Originalnost/vrijednost. Provedeno istraživanje za Sveučilišnu knjižnicu Rijeka predstavlja polazište u promišljanju programa stručnog usavršavanja za knjižničarsko osoblje knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci u narednom razdoblju, ali i za argumentirano zauzimanje stava prema osnivaču s ciljem njegova usustavljivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus