Pregled bibliografske jedinice broj: 1147454
Videokonferencije i virtualni svjetovi - sinkroni oblici komunikacije u odgojno-obrazovnom procesu
Videokonferencije i virtualni svjetovi - sinkroni oblici komunikacije u odgojno-obrazovnom procesu // Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor (ur.). (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2021. str. 33-34 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1147454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Videokonferencije i virtualni svjetovi - sinkroni
oblici komunikacije u odgojno-obrazovnom procesu
(Videoconferencing and virtual worlds - synchronous
communication forms in the educational process)
Autori
Maras, Andrej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojno-obrazovni proces, sinkrona komunikacija, videokonferencije, virtualni svijet
(educational process, synchronous communication, videoconferencing, virtual world)
Sažetak
Suvremeno društvo od škole i učitelja očekuje razvoj onih vještina i kompetencija učenika koje će im omogućiti postati aktivnim članovima društvene zajednice. Ubrzani razvoj informacijskokomunikacijskih tehnologija, zahtjevi suvremenog društva, potrebe i interesi učenika današnjice od suvremenih učitelja očekuju napuštanje uobičajenih metodičkih scenarija. Primjena informacijskokomunikacijskih tehnologija u odgojno- obrazovnom procesu samo je jedno od mogućih didaktičkometodičkih rješenja kojima učitelji mogu odgovoriti na izazove suvremene nastave. Pri tome, od učitelja se očekuje poznavanje specifičnosti, metodičkih i tehničkih ograničenja i mogućnosti određenog informacijsko-komunikacijskog alata kojeg namjeravaju implementirati u odgojno-obrazovni proces. Cilj ovog rada je na temelju znanstvene i stručne literature prikazati specifičnosti videokonferencija i virtualnih svjetova u odgojno-obrazovnom procesu. Videokonferencije učitelji percipiraju kao sinkroni oblik komunikacije koji podržava inovativne i interaktivne metode poučavanja u razvoju učeničkih komunikacijskih, prezentacijskih i organizacijskih vještina. Virtualni svijet kao obrazovni alat u didaktičkom kontekstu usmjeren je prema konstruktivistički utemeljenoj nastavi u kojoj se učenicima pruža mogućnost participirati u kreiranju vlastitih znanja i spoznaja. Razvidno je kako učitelji prepoznaju pedagošku i didaktičku vrijednost videokonferencija i virtualnih svjetova, ali isto tako smatraju kako nisu dovoljno digitalno osposobljeni za takav vid nastavne komunikacije te kako im nedostaje jasnih i preciznih smjernica za ostvarivanje njihovog punog pedagoško-metodičkog potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski