Pregled bibliografske jedinice broj: 1147273
UTJECAJ KINEZIOLOŠKIH AKTIVNOSTI NA USVAJANJE ELEMENATA STRANOG JEZIKA
UTJECAJ KINEZIOLOŠKIH AKTIVNOSTI NA USVAJANJE ELEMENATA STRANOG JEZIKA, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ KINEZIOLOŠKIH AKTIVNOSTI NA USVAJANJE
ELEMENATA STRANOG JEZIKA
(Influence of physical activity on the acquisition
of foreign language elements)
Autori
Župan, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2021
Stranica
44
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Neposredni voditelj
Knežević, Željka
Ključne riječi
kineziološka aktivnost ; strani jezik ; kretanje ; metoda učenja pokretom
(physical activity ; foreign language ; movement ; method of movement teaching)
Sažetak
U ovom diplomskom radu govori se o važnosti i učincima kinezioloških aktivnosti na učenje stranog jezika. Rad je podijeljen u dva dijela, u teorijski i empirijski dio. U teorijskom dijelu rada najprije je riječ o samome procesu učenja stranog jezika, najpogodnijoj dobi za početak učenja stranog jezika te su iznesene brojne prednosti ranog učenja stranog jezika. Nadalje se naglašava važnost kretanja, posebice za djecu školske dobi koja su vrlo znatiželjna i nemirna te imaju veliku potrebu za kretanjem i istraživanjem prostora oko sebe. Iz tog razloga ističe se važnost integracije različitih oblika kretanja u nastavu stranog jezika. Kao prikladna metoda koja se zalaže za što veću uporabu pokreta u nastavi stranog jezika ističe se metoda poučavanja pokretom, poznatija kao Total Physical Response Method (TPR), koju je razvio američki psiholog James Asher. Rad nadalje sadrži karakteristike metode poučavanja pokretom, dosadašnja istraživanja metode poučavanja pokretom u nastavi, njihove rezultate te prednosti i nedostatke metode poučavanja pokretom. U teorijskom dijelu objasnit će se još osnovni pojmovi kineziološke aktivnosti te važnost utjecaja kinezioloških aktivnosti na cjelokupan razvoj čovjeka i na sam proces učenja. U drugom dijelu rada prikazani su i razmotreni rezultati istraživanja s nastavnicima njemačkog jezika u osnovnoj školi diljem Republike Hrvatske. Istraživanje je provedeno u obliku online upitnika. Cilj istraživanja bio je utvrditi upoznatost nastavnika njemačkog jezika s metodom poučavanja pokretom, ispitati njihove stavove i iskustva vezano uz primjenu te metode u ranom učenju stranog jezika. Na temelju dobivenih rezultata istraživanja može se zaključiti kako je većina nastavnika njemačkog jezika upoznata s metodom poučavanja pokreta, imaju pozitivne stavove i iskustva vezano uz primjenu te metode u vlastitoj nastavi što je usko povezano s time da većina njih često koristi spomenutu metodu u vlastitoj nastavi. Nadalje, utvrđeni su brojni razlozi korištenja metode poučavanja u nastavi, od kojih se ističu: lakše pamćenje nastavnog sadržaja, dinamična, zanimljiva i učenicima zabavna nastava koja zadovoljava njihovu potrebu za kretanjem. Također, navedeni su i neki nedostatci spomenute metode, odnosno nedostatak vremena, ograničenost prostora za kretanje te veća primjerenost metode mlađim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb