Pregled bibliografske jedinice broj: 1147256
Pedagoška dokumentacija i zakonodavni okvir ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Pedagoška dokumentacija i zakonodavni okvir ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj // Školski vjesnik – časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 1; 227-250 doi:10.38003/sv.70.1.7 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1147256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška dokumentacija i zakonodavni okvir
ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u
Republici Hrvatskoj
(Pedagogical documentation and legislative
framework
of early childhood education and care in
Croatia)
Autori
Bučević, Petra ; Somolanji Tokić, Ida
Izvornik
Školski vjesnik – časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 70
(2021), 1;
227-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
analiza sadržaja, kurikul, osuvremenjivanje, usklađivanje, zakon
(act, content analysis, convergence, curriculum, reconstruction)
Sažetak
Važnost i vrijednost pedagoške dokumentacije u Republici Hrvatskoj naglašeni su „Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazo[1]vanje“ (Narodne novine, br. 01/15). Ipak, u praksi je prisutno njezino različi[1]to shvaćanje, što je odraz jaza u komunikaciji pedagogijske teorije i prakse čemu svakako pridonose i drugi propisi koji uređuju različite segmente odgojno-obrazovnog sustava. Ovaj rad nastoji definirati pedagošku dokumentaciju u svjetlu suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te prikazuje sadržaj aktualnih zakona, standarda i pravilnika o pitanju određenja pedagoške dokumentacije te u odnosu na „Nacionalni kurikulum“. Iako usuglašenost sadržaja oko definiranja temeljnih pojmova ne jamči i njihovo razumijevanje i primjenu u praksi, ono osigurava jednako polazište potrebno za kvalitetne promjene. S obzirom na to da je riječ o temeljnim propisima koji reguliraju rad odgojno-obrazovnih ustanova i imaju izravne implikacije na kvalitetu, njihova je usklađenost međusobno te sa suvremenom pedagogijskom teorijom neophodna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Cjeloviti rad dostupan je i na engleskom
jeziku na
https://skolskivjesnik.ffst.hr/wp-
content/uploads/2021/09/P.-Bucevic-I.-
Somolanji-
Tokic-Pedagogical-documentation-and-
legislative.pdf
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ida Somolanji Tokić (autor)