Pregled bibliografske jedinice broj: 1146142
Učinkovitost verbotonalne metode u nastavi njemačkoga jezika: opis slučaja učenika urednoga slušnoga statusa s dijagnozom selektivnoga mutizma
Učinkovitost verbotonalne metode u nastavi njemačkoga jezika: opis slučaja učenika urednoga slušnoga statusa s dijagnozom selektivnoga mutizma, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1146142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost verbotonalne metode u nastavi
njemačkoga jezika: opis slučaja učenika
urednoga slušnoga statusa s dijagnozom
selektivnoga mutizma
(The effectiveness of the Verbotonal method in
German language teaching: case study of an
elementary school student with selective mutism
and normal hearing status)
Autori
Slunjski, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
56
Mentor
Dobrić, Arnalda ; Lütze-Miculinić, Marija
Ključne riječi
verbotonalna metoda, selektivni mutizam, anksioznost, inkluzija
(verbotonal method, selective mutism, anxiety, inclusion)
Sažetak
Rad se bavi testiranjem verbotonalne metode kod učenika uredna sluha, ali s problemima govorno- jezične prirode, a time se testira i njena učinkovitost u nastavi njemačkog jezika. Verbotonalna metoda Petra Guberine je osmišljena s ciljem razvoja i rehabilitacije slušanja i govora, ali se pokazala učinkovitom i u postizanju napretka govorno-jezičnih funkcija. Njezina se učinkovitost testira na slučaju učenika s poremećajem selektivni mutizam, kojeg karakterizira nemogućnost govora u socijalnim situacijama, a spada u anksiozne poremećaje. Teorijski dio rada nam daje definiciju poremećaja te opisuje najvažnije simptome, najčešće komorbiditete te daje terapijski prikaz. Također, u teorijskom je dijelu opisana verbotonalna metoda i njene relevantne postavke u kontekstu rehabilitacije i učenja stranog jezika. Praktični dio sadrži prikaz testiranja verbotonalne metode, a fokus je na analizi šest audio snimki kojima se utvrdio napredak u izgovoru, leksičkom dosjećanju te sintaksi. U zadnjem, metodičkom dijelu je prikazano na koji se način može prilagoditi nastava s učenikom sa selektivnim mutizmom po postavkama verbotonalne metode. Iako učenik nije uspio dostići razinu svojih vršnjaka u pogledu govorno-jezičnog razvoja, analizom rezultata utvrđen je blaži, ali zamjetan napredak u obliku psihičkog i tjelesnog opuštanja, povećane zainteresiranosti i motivacije te je postao funkcionalniji u jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb