Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1145484

Kako i zašto koristiti analizu Google pretraživanja u interdisciplinarnim istraživanjima? Studije slučaja: Istraživanje COVID-a 19 i turističke potražnje u Republici Hrvatskoj


Jurić, Tado
Kako i zašto koristiti analizu Google pretraživanja u interdisciplinarnim istraživanjima? Studije slučaja: Istraživanje COVID-a 19 i turističke potražnje u Republici Hrvatskoj // Četvrta međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji "DIEC 2021"
Tuzla: Visoka škola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tržišne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla, 2022. str. 60-85 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1145484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako i zašto koristiti analizu Google pretraživanja u interdisciplinarnim istraživanjima? Studije slučaja: Istraživanje COVID-a 19 i turističke potražnje u Republici Hrvatskoj
(How and why to use Google search analysis in interdisciplinary research? Case studies: COVID 19 research and tourism demand in the Republic of Croatia)

Autori
Jurić, Tado

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Četvrta međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji "DIEC 2021" / - Tuzla : Visoka škola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tržišne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla, 2022, 60-85

Skup
4. Međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji (DIEC 2021) = 4th International Scientific Conference on Digital Economy (DIEC 2021)

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 27.08.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
COVID-19 ; Google ; Google Trends ; Hrvatska ; predviđanje širenja pandemije, turistička sezona, prognoziranje, natalitet
(COVID-19 ; Google ; Google Trends ; Croatia ; forecasting the spread of the pandemic, tourist season, forecasting, birth rate)

Sažetak
Analiza podataka dobivenih putem Google tražilice dobiva na važnosti u brojnim društvenim istraživanjima u svrhu preferencije korisnika te otkrivanja trenutačnih trendova, dok će se u ovom radu pokazati da ovaj pristup može biti od velike koristi i u javnom zdravstvu i prognoziranju turističke sezone u Hrvatskoj. Potreba ovakvih nestandardnih pristupa modeliranja nužna je s jedne strane zbog kašnjenja službenih podataka te s druge zbog činjenice da postoji velika neizvjesnost u pogledu budućih kretanja. U ovom izlaganju prezentirane studije su prve ovakvog tipa u Jugoistočnoj Europi, te prve koje prezentiraju novi pristup kojim se podaci dobiveni putem GT- a mogu standardizirati u svrhu komparacije sa službenim bazama podataka. Unatoč brojnim prednostima ovakvog pristupa razmatramo i specifičnosti i ograničenja sustava ovakvih podataka i upozoravamo u kojim slučajevima može doći do ugroze valjanosti interpretacija i zaključaka. U prvoj studiji slučaja donosimo rezultate testiranja metode na primjeru Republike Hrvatske koja omogućuje otkrivanje i predviđanje pojave novih slučajeva COVID-a 19 u ranoj fazi koristeći se analitičkim alatom Google Trends (GT). Osnovna korist predloženog pristupa ogleda se u pravovremenom detektiranju novih lokacija i žarišta širenja pandemije. Takvim detektiranjem može se pravovremeno preusmjeriti resurse javnog zdravstva te djelovati preventivno u daljnjem širenju zaraze, primjerice uvođenjem dodatnih mjera na određenom području. U drugoj studiji slučaja analizirana je prediktivna mogućnost podataka pretraživanja na tražilici Google u svrhu predviđanja turističke potražnje u RH. Rezultati studije pokazuju da je korištenje analitičke apikacije Google Trends za predviđanje turističke potražnje korisna metoda kako na razini države, tako i na razini pojedinačnih regija i gradova u Hrvatskoj, napose Grada Zagreba. Naši rezultati su pokazali, a službeni pet mjeseci poslije potvrdili, oporavak hrvatskog turizma na razini 15 % bolje posjećenosti nego prethodne sezone (2020.)

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Demografija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tado Jurić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurić, Tado
Kako i zašto koristiti analizu Google pretraživanja u interdisciplinarnim istraživanjima? Studije slučaja: Istraživanje COVID-a 19 i turističke potražnje u Republici Hrvatskoj // Četvrta međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji "DIEC 2021"
Tuzla: Visoka škola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tržišne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla, 2022. str. 60-85 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jurić, T. (2022) Kako i zašto koristiti analizu Google pretraživanja u interdisciplinarnim istraživanjima? Studije slučaja: Istraživanje COVID-a 19 i turističke potražnje u Republici Hrvatskoj. U: Četvrta međunarodna naučna konferencija o digitalnoj ekonomiji "DIEC 2021".
@article{article, author = {Juri\'{c}, Tado}, year = {2022}, pages = {60-85}, keywords = {COVID-19, Google, Google Trends, Hrvatska, predvi\djanje \v{s}irenja pandemije, turisti\v{c}ka sezona, prognoziranje, natalitet}, title = {Kako i za\v{s}to koristiti analizu Google pretra\v{z}ivanja u interdisciplinarnim istra\v{z}ivanjima? Studije slu\v{c}aja: Istra\v{z}ivanje COVID-a 19 i turisti\v{c}ke potra\v{z}nje u Republici Hrvatskoj}, keyword = {COVID-19, Google, Google Trends, Hrvatska, predvi\djanje \v{s}irenja pandemije, turisti\v{c}ka sezona, prognoziranje, natalitet}, publisher = {Visoka \v{s}kola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tr\v{z}i\v{s}ne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Juri\'{c}, Tado}, year = {2022}, pages = {60-85}, keywords = {COVID-19, Google, Google Trends, Croatia, forecasting the spread of the pandemic, tourist season, forecasting, birth rate}, title = {How and why to use Google search analysis in interdisciplinary research? Case studies: COVID 19 research and tourism demand in the Republic of Croatia}, keyword = {COVID-19, Google, Google Trends, Croatia, forecasting the spread of the pandemic, tourist season, forecasting, birth rate}, publisher = {Visoka \v{s}kola za savremeno poslovanje, informacione tehnologije i tr\v{z}i\v{s}ne komunikacije „Internacionalna poslovno – informaciona akademija“ Tuzla}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font