Pregled bibliografske jedinice broj: 1145411
Utjecaj primjene različitih metodičkih organizacijskih oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi
Utjecaj primjene različitih metodičkih organizacijskih oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi // Kondicijska priprema sportaša 2020 / Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2020. str. 246-249 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1145411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj primjene različitih metodičkih
organizacijskih oblika rada na funkcionalne
sposobnosti djece rane i predškolske dobi
(The influence of the application of different
methodological organizational forms of work on
the functional abilities of children of early
and preschool age)
Autori
Ivanović, Danica ; Hraski, Marijana ; Peruško, Manuel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kondicijska priprema sportaša 2020
/ Milanović, Luka ; Wertheimer, Vlatka ; Jukić, Igor - Zagreb : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2020, 246-249
Skup
18. godišnja međunarodna konferencija "Kondicijska priprema sportaša 2020."
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi, funkcionalne sposobnosti, metodički organizacijski oblici rada, sat tjelesne i zdravstvene kulture, tjelesno vježbanje
(children of early and preschool age, functional abilities, methodical organizational forms of work, physical education, physical exercise)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi postoji li razlika u primjeni frontalnog i paralelno odjeljenskog metodičkog organizacijskog oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 20-tero djece. Riječ je o šest godišnjacima, polaznicima predškolske dobne skupine dječjeg vrtića „Ivanić- Grad“. Palpacijom vratne arterije mjerene su srčane frekvencije djece nakon glavnog „A“ dijela sata unutar dva sata tjelesne i zdravstvene kulture. Na prvom satu tjelesne i zdravstvene kulture kao metodički organizacijski oblik rada., u glavnom „A“ dijelu sata, korišten je frontalni rad, dok je na drugom satu korišten paralelno odjeljenski oblik rada. Oba provedena sata sadržajno su ista. Dakle, teme s kojima su se djeca susrela u glavnom „A“ dijelu sata na prvom i na drugom provedenom satu su iste. Jedina razlika između dva sata učinjena je u izboru i provedbi metodičkih organizacijskih oblika rada. Mjerenjem broja otkucaja srca, odnosno srčanih frekvencija u minuti ispitane su funkcionalne sposobnosti djece. Na zadanom uzorku izračunati su sljedeći deskriptivni parametri: aritmetička sredina, minimalan i maksimalan broj otkucaja srca u minuti, raspon i standardna devijacija. T- test analizom testirano je postojanje razlika između aritmetičkih sredina srčanih frekvencija izmjerenih nakon korištenja frontalnog i paralelno odjeljenskog oblika rada. Analizom rezultata pokazano je kako postoji razlika u utjecaju primjene frontalnog i paralelno odjeljenskog metodičkog organizacijskog oblika rada na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi. Naime, nakon korištenog paralelno odjeljenskog oblika rada izmjerene srčane frekvencije djece bile su veće nego one izmjerene nakon korištenja frontalnog oblika rada. Zahvaljujući analizi rezultata dobivenih istraživanjem može se tvrditi kako primjena različitih metodičkih oblika rada zaista utječe na funkcionalne sposobnosti djece rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija